plaats van bestemming - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu plaats van bestemming - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

plaats van bestemming

Door: Ursula

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

14 Juni 2013 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Internet lukt niet zo goed in Ghana, daarom schrijf ik (Ursula) even een stukje, want ik heb net met Karmilla gebeld. Ze is bij haar gastgezin aangekomen. Ze heeft een lekker matras dat slaapt lekker. Het naar het toilet gaan is nog een probleem maar dat zal wel wennen op den duur. Het douchen in de buitenlucht met een emmertje bevalt haar wel.

Vanmiddag kreeg ik een sms'je van Karmilla met een verhaal wat ik graag met jullie wil delen. Ze had een lamp op zonne-energie meegenomen om aan haar gastgezin te geven. Ziet ze ineens dat ze heel dom is geweest. Ze had in die doos ook haar zonnebrillen gestopt, zonnebrillen die nu opeens op de neuzen van anderen zaten. Gelukkig zijn zij daar wel heel blij mee. Karmilla iets minder, maar dan koopt ze maar een nieuwe als ze thuis is. Ze had er gelukkig ook nog een op haar hoofd toen ze vertrok.

Vandaag kwam er toevallig ook nog een mevrouw uit Nederland die al 30 jaar in Ghana woont dat is toch bijzonder. Karmilla heeft haar een stroopwafel en rolletje dropmentos gegeven, daar was ze heel blij mee.

Vanaf maandag gaat ze aan de slag bij de dovenschool. Ze was daar ook al even heen gefietst met haar gastgezin en op de terugweg hebben ze een omweg gemaakt en hebben ze dus 3 uur gefietst door de bergen in de warmte dat was wel wat zwaar, daarom lag ze toen ik belde ook even op dat heerlijke matras. Ze heeft er ook van geleerd dat ze altijd water mee moet nemen. Dat zit daar in een zakje en Karmilla zei het lijkt net of je borstvoeding drinkt als je uit zo'n zakje drinkt.

Zo dat is het. Als er weer nieuws is, komt het weer in een verslag van Karmilla of mij, wie weet.

Groetjes van Karmilla aan iedereen.

• 15 Juni 2013 - 14:25

Oma Beekhuis:

fijn dat alles goed verlopen is .en dat je goed ontvangen bent.

groetjes en veel liefs opa en oma

• 15 Juni 2013 - 23:24

Lianne:

Gaaf om te lezen!
    Veel plezier daar, karmilla!

Groetjes
    lianne