weekend!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu weekend!! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

weekend!!

Door: karmilla

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

25 September 2013 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend ben ik met mensen uit mijn familie naar hun tante in Bolga geweest. Toen ik net aankwam in Tongo vroegen ze wanneer ik een keer mee zou komen. Ik antwoordde toen: dat komt nog wel een keer, en toen ze vrijdag zeiden dat ze daar heen zouden gaan, bedacht ik dat het laatste moment was, want ik kom over 20 dagen al weer thuis (volgens mij)
De tante woont met haar man en de dochter van de mensen met wie ik in huis woon in Bolga in een flat. Altijd als we er langs reden dacht ik: hoe zou dat er uit zien van binnen. Toen we vrijdag daar heen reden kwam ik er achter dat zij in die flat wonen. En het was echt super: echte wc, lekkere banken en het beste van alles: tv waarop Hanna Montana, Spongbob, Mulan, Rapunzel. Superleuk !!! De hele tijd lekker tv gekeken. En heerlijk bed om op te slapen.

Zaterdag ben ik vanaf daar naar Bongo gegaan om te werken, waar ze vroegen of ik nog een jongen soort van wilde testen. Ik vind dat hij best veel weet, alleen leek hij een soort faalangst te hebben. Hij wil alles perfect hebben. Ik wist niet dat donkere mensen zo rood konden worden. Toen zijn vrienden kwamen kijken werd hij zo rood en kon hij niks meer.
Toen ik terug was in Bolga zijn we lang iemand geweest die ook altijd op zaterdag mee gaat maar dit keer niet mee was omdat zijn halve huis is afgebrand. En hier is het normaal dat je als er wat is gebeurd bij elkaar langs gaat (in Nederland ook, maar hier is het echt heel belangrijk).
Ik belde daarna na de mensen van mijn familie of we samen terug zouden gaan naar Tongo, maar zij bleven nog een dag langer. Dat leek mij ook wel wat, dus ben ik daar weer naartoe gegaan. Zaterdagavond wilde de tante met mij en de tweeling (van mijn familie) wat gaan drinken. De tweeling is pas vier jaar, maar goede beschermers. Er waren jongens die de hele tijd tegen me praten of me arm aanraakten. De tweeling zei hen steeds dat dat niet mocht en daarna begonnen ze te slaan. :D

Maandag was het een feestdag en hebben we de Tongo hills beklommen. Mijn familie heeft weeskinderen in huis en daar één daarvan komt daar vandaan, die en mijn zusje waren mee. Het was super leuk. Sommige stukjes waren wel lastig, maar op zich goed te doen. Ik heb niet eens spierpijn.


Verder gebeuren er niet echt bijzondere dingen.

  • 25 September 2013 - 22:01

    Ursula:

    Zo zie ook nog eens wat anders op de valreep. Voor jou lijkt er niks meer te gebeuren omdat je al zo gewend bent op de foto's ziet het er uit of je er echt thuis hoort.
    Tot gauw liefs je moeder

  • 28 September 2013 - 15:00

    Yalda:

    Super mooie foto's, en echt leuk dat je al je ervaringen en avonturen deelt met anderen.
    Groetjes yalda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 31811

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: