schapen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu schapen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

schapen

Door: Karmilla

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

07 September 2013 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Ik heb mijn laatste weekje in het weeshuis er al weer op zitten.
Het was een drukke week, want ik had bedacht dat ik het weeshuis wilde helpen door geiten te kopen van het sponsorgeld van jullie allemaal.
Zo hadden we afgesproken dat ik dinsdagochtend met de persoon van het weeshuis naar het kantoor van Meet Africa zou gaan om vanaf daar met Wahab van Meet Africa en degene van het weeshuis naar de markt te gaan.
Het was nog een heel gedoe. In de ochtend met de taxi en alles want mijn telefoon is kapot dus kon ik niet bellen. En had ik ook geen nummer. Maar ik heb in Bolga gelijk een nieuwe gekocht.

Toen we bij de markt waren hebben ze mij gedropt bij een meisje die stoelen verkoopt omdat met mij er bij ze veel meer moeten betalen (huidskleur). Ze kwamen in plaatst van met geiten met schapen terug, wat hier hetzelfde is. En alleen maar met 4 want meer goede hadden ze niet. Dus hebben we afgesproken vrijdag de rest te gaan kopen. Wij met de schapen in de taxi ze naar de farm gebracht. Waarna ik nog in de middag naar het weeshuis ben geweest. De rest van de week ben ik elke dag in het weeshuis geweest. Woensdag wel wat eerder weg om naar Bolga te gaan. En wat doet deze domme doos? Die koop een nieuwe telefoon en laat hem een dag later kapot vallen. Gelukkig kon die nog gemaakt worden.

Donderdag kwamen alle mensen die in het weeshuis werken om doei te zeggen. Ik heb cadeautjes gekregen voor al het werk wat ik daar gedaan heb.

Vrijdag hebben we nog meer schapen gekocht zodat ze volgend jaar de jongen kunnen verkopen en geld verdienen om eten te kopen. Deze keer mocht ik wel mee naar de markt, want ze hadden me de keer ervoor toch al wel gezien toen ze met de schapen ons naar de taxi brachten.
Deze keer hadden we geregeld dat de dierenarts ook mee ging om ze allemaal te vaccineren en anti-worm te geven. Alles ging helemaal goed.
In de middag nog naar het weeshuis geweest. Ik heb daar niet zo heel veel anders gedaan dan anders, alleen wat koetjes en ballonnen uitgedeeld. Maar om uitgebreid doei tegen ze te zeggen en dan voor ik naar Nederland kom nog langs gaan, of ze op de markt tegen komen. Het is toch wat raar. dus dat stel ik nog even uit tot oktober.

Vandaag weer naar Bongo geweest met de jongens. Het gaat het best goed. Ze vinden het leuk, alleen weet ik niet echt of het helpt voor ze. Het is echt heel moeilijk om hen iets te leren. Maar ik blijf er heen gaan en mijn best doen ze iets bij te brengen.

Groetjes Karmilla

  • 07 September 2013 - 17:15

    Felice:

    Met vier schapen in een taxi? In Ghana kan echt alles! XD

  • 07 September 2013 - 18:16

    Alfredo:

    Hoi Karmilla,

    Ik wou toch ook een reactie achterlaten hier.

    Echt super grappig met die schapen en ik vind het super goed en dapper dat je het toch maar even doet.
    Ga vooral zo door.


  • 11 September 2013 - 15:38

    Karmilla:

    hahha tnx ja alles kan !! schapen in de kofferbak. schapen op je schoot op de moter.
    kippen aan je stuur hangen (wel erg sneu voor de leefende beesten)

  • 12 September 2013 - 13:35

    Eva:

    Leuk en handig schapen in de auto vervoeren, heb je gelijk een goede airback.
    Meissie het einde begint in zicht te komen.
    Geniet er nog met volle teugen van en dan zie ik je wel een keertje in Duiven.
    Knuf van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 31824

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: