HALLO - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu HALLO - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

HALLO

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

31 Augustus 2013 | Ghana, Accra

Hallo,
Op zich is er niet heel veel gebeurd, wat werken bij het weeshuis betreft. Waar de kinderen allemaal super schattig zijn. Ik heb ze wat spullen gegeven om mee te spelen, waaronder ook een bal. Nu komt de hele gemeentschap spelen met de bal want die zijn er niet zo veel.
Gisteren was 1 van de kinderen ziek voelde heel warm aan hele tijd huilen of slapen in mijn armen. Dus heb ik haar mee genomen naar het ziekenhuis want ze zouden haar er niet heen laten gegaan omat ze niet verzekerd is en ze geen geld hebben. Nou het was nog niet eens 5 euro voor consult en de malaria medicijn. Iedereen was super lief in het ziekenhuis ze vonden het wel speciaal dat ik daar met een klein bruin meisje zat. Dat ze alles heel goed aan me uitlegede en zelfs vertaalde wat het meisje zei naar het Engels voor mij.
Ook zouden we lopen maar dat is echt wel ver zou 1,5 uur zijn geweest denk ik. met een kind van 5 jaar op je armen. Maar gelukkig kwam de trotro langs en die was half leeg dus mochten we mee rijden hoefde we maar voor de helft te lopen. En we terug wilden gaan werden we terug geroepen door het personeel en kwam er iemand met de moter waar we met zijn allen op gingen ik en 2 kinderen. (had 1 van de oudere kinderen mee genomen om te helpen) Het zieke meisje kreeg malaria mediijn en antiworm 1 van de 2 ziektes zou het wel zijn.:P

Vandaag weer naar bongo geweest en na het werk zijn we de bongo hils gaan klimmen. Was niet echt heel zwaar maar een paar stukken toch lastig, hoge rotsen waar je echt moet klimmen. Maar het was wel echt leuk. Heel mooi uitzicht. Ik had ook niet echt de handigste kleding aan om dat te klimmen (lange jurk), maar de 2 mannen hielpen mij wel bij stukken die wat moeilijker waren.
Het werk in bongo gaat steeds wat beter, de jongens moeten alles nog leren en dat is moeilijk. Maar ze concenteren zich wel steeds een beetje langer dus dat is goed.

veder gebeurt er niet zo heel veel bijzonders.
Tot de volgende keer. Karmilla

  • 31 Augustus 2013 - 17:13

    Wilma:

    Hoi kar
    Wat goed van je om haar zo te helpen. Is ook echt iets voor jou. Toppie meid.
    Groetjes van ons allemaal

  • 01 September 2013 - 16:34

    Lidy:

    Hoi Kar,
    Ik vind het echt super wat je daar allemaal doet!

  • 05 September 2013 - 12:32

    Arie Beekhuis:

    ik lees dat je van alles meemaakt in ghana en dat ondanks alles je er perfect door heen slaat.
    ik moet zeggen petje af en ik heb er veel respect voor.
    ik ben een trouwe lezer van jouw relaas maar geen geweldige schrijver.
    fantastisch karmilla en ik hoop dat het is wat je er van verwacht hebt.

    groeten arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 31817

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: