Namibia! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu Namibia! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

Namibia!

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

12 Juli 2011 | Namibië, Windhoek

Hoi allemaal.

Dinsdag 28 juni ben ik vertrokken naar Cape Town. We gingen met de taxi van Hermanus naar Belville. Vanaf toen wist ik waar de Afrikaanse tijd vandaan komt.:D Want je wacht tot de taxi vol is en dan gaat het pas rijden. We hebben 3 uren gewacht. In Belville ging het wel een stuk sneller, binnen een paar seconde was de taxi vol. We waren in Cape Town uitgestapt bij het station, want we wilden uitzoeken wat de beste manier was om in Namibië te komen, dat bleek de bus te zijn. Toen we aan kwamen met 8 tassen voor 3 personen, waren we blij dat we bij de Backpackersstraat (Longstreet) aankwamen. Toen zijn we wat winkels gaan bekijken, boodschappen doen, koken etc.. Daarna naar een internetcafé om tickets voor de bus naar Namibië te bestellen. We zijn vroeg naar bed gedaan en hebben nog wat gelzen enzo.

29-6 hebben we eerst lekker uitgeslapen. Het regende, dus geen probleem om in bed te blijven, lekker boekje lezen. Rond half 12 zijn we vertroken naar het Intercape Office, omdat we een smsje hadden gekregen dat we de creditcard moesten laten zien. Toen we daar aan kwamen zeiden ze dat we een visum moesten hebben, dus wij wilden weten hoe we bij de ambassade kwamen. We dachten dat ze zei "Bij de Spur en dan naar rechts, en dan 2 blokken verder. Daar is de ambasade." Wij zagen daar niks anders dan winkels, dus gingen we het aan verschillende mensen vragen. Maar niemand wist het. Toen kwam een politieagente naar buiten dus vroegen we het haar, maar dat was een parlementsgebouw. Daar hebben de bewakers ons geholpen door iedereen te bellen en daarna gaven ze ons een straatnaam. Wij zochen verder, hebben het weer een paar keer moeten vragen. Tot we een man vonden die wel met ons mee ernaartoe wilde lopen, omdat hij het niet kon uitleggen. Mar onderweg bleek hij het ook niet te weten, en waren we terug bij af, bij de Longstreet. Daar zagen we bordje met Spur, de goede straatnaam en een Namibië-winkel. Dus wij gingen die winkel in en daar vertelden ze ons dat we helemaal geen visum nodig hadden. :S We zijn terug gegaan naar de Backpackersstraat en hebben daar even uitgerust. 's Avonds zijn we naar de winkel geweest, hebben we gekookt en hebben we een avondwandeling gemaakt.

30-6 zijn we weer laat opgestaan en wilden we graag naar Waterfront. Onderweg daar naartoe zagen we bordje met stadion. We dachten dat is ook leuk, dus dan daar eerst heen. We kwamen alleen door een soort overdekte markt, waar we wat rondliepen. Toen we naar buiten gingen, was er heel veel regen, dus zijn we de de eerste en beste shoppingmall ingegaan. Toen het weer droog was, gingen we naar het stadion, en van daar richting de vuurtoren. Dus eerst naar het water, schelpen zoeken, en dan richting vuurtoren. Hij was heel klein. Ondertussen was het al bijna 5 uur. We hadden afgesproken met Fran die zich bij ons zou voegen om naar Namibië te gaan. Dus terug naar de Backpackersstraat. Toen Fran er was, hebben we booschappen gedaan voor in de bus. Die avond hebben we wat gekookt, gekletst, op het balkon hoor je altijd muziek, wel gezellig (longstreed is de hoofdstraat. We zijn weer op tijd naar bed gegaan.

1-7 vertrok de bus naar Namibië rond 9 uur 's morgens. Dus die dag was het vooral in de bus zitten, zitten zitten, eventjes naar buiten, naar de wc, zitten, zitten, zitten. Voor Fran en Tjorven zaten 2 jongens waar ze mee aan de praat raakten. Zij waren al in namibië geweest en gaven ons tips wat we zeker moesten doen. We moesten naar de grens, waar ze met een hond onze tassen gingen bekijken. Ze haalden de bovenste tassen eruit. En wij maakten allemaal grapjes, omdat er veel weten in zat en de hond helemaal gek wou worden. Dat geeft weer wat lol. 's Avonds laat, na uren in de bus te hebben gezeten, wat de bus had onderweg allemaal problemen waardoor we steeds stilstonden. Het water moest steeds bijgevoeld worden.

2-7 's Morgens supervroeg aangekomen in Windhoek. Alles was nog dicht, dus zijn we maar gaan lopen met alle spullen. Maar de backpackers waar we wilden slapen was vol, dus probeerden we wat anders te regelen. We zijn naar een andere kamer gelopen, waar we wel konden slapen. Daar hebben we gedoucht, ontbeten en hebben we onze spullen in de kamer gezet. We moesten de kamer delen met twee jongens. Na de hele dag verder in de stad te hebben rondgelopen en gelezen te hebben in de zon, gingen we terug naar onze kamer. Onze kamergenoten bleken de twee jongens uit de bus te zijn. Ons leek dat wel gezellig. Maar toen liep er iemand anders binnen die zei dat onze spullen naar een andere kamer waren verhuisd, dus we sliepen niet in die kamer. Dus wij zochten verder naar een andere kamer, maar we konden nks vinden. Na wat rond te hebben gehanden en wat gedoe kregen we de goede kamer en de goede sleutel. 's Avonds hebben we gekookt en Phase 10 gespeeld.

3-7 We moesten weer naar een andere backpackers, want het was vol. Dus hebben we alle spullen verhuisd. We hadden met de jongens afgesproken om samen te gaan uiteten, omdat ze hadden gezegt dat we daar echt heen moesten en zij er dezelfde dag heen zouden gaan als wij. Daarom besloten we samen te gaan. We ontdekten dat er niet zo'n goede verbinding was tussen Windhoek en andere steden. Vanuit de Backpackers hebben we allemaal autoverhuurbedrijven gebeld en uiteindelijk een auto gevonden. 's Middags gingen we weer naar Windhoek, maar alles bleek dicht te zijn, dus zijn we maar weer een boekje gaan lezen in de zon. Er was geen wolkje aan de lucht, bijna de hele week.

4-7 's Morgens hebben we eerst de auto opgehaald. Het bleek enorm groot te zijn, we waren helemaal geschokt, maar zo blij. :D:D:D We hebben alles in de bak gegooid en zijn op weg gegaan naar Otjewarango, waar we wilden slapen die nacht. Toen we daar aankwamen, hebben we vanalles geprobeerd, echt supergrappig. Een man wilde ons heel graag helpen en heeft dat ook goed gedaan, want op het laast kwamen we in een stacaravan terecht, voor weinig geld, en alles voor onszelf. Die avond zou hij in de bar zitten en hij vroeg of wij ook kwamen. Maar we gingen eerst naar de supermarkt. Toen we daar weer uit liepen, waren er vier blanke jongens met grote rugzakken in een kleine auto, dus wij zeiden: "Kijk, ze zijn net als wij, maar wij hebben een coolere auto!" Alleen hoorden ze dat. Toen we langsreden met de muziek heel hard aan en alle ramen open, stonden ze ons met open mond aan te staren. Wij lagen helemaal dubbel.
Na het eten gingen we naar de bar. Wij zouden de volgende dag snel naar Waterbergplaats gaan en dan door naar Etosha en omgeving, maar we hoorden dat het helemaal niet zo heel ver was vanaf daar en dat we dat best 's morgens konden rijden. Dus zijn we een nachtje langer gebleven.

5-7 Op naar Waterbergplaats! Omdat we besloten hadden langer te blijven, hadden we lekker veel tijd. Eerst een hele oude begraafplaats bekeken daar en toen naar de berg waar we bovenop wilden picknicken. Het was een hele hoge, maar ook mooie berg. Na 40 minuten waren weboven en toen moesten we boven nog verder lopen. Overal lag olifantenpoep, maar we hebben geen dieren gezien behalve een paar hele mooie speciale vogels. Op de top hebben we gepicknickt, rondgehangen en zijn we weer naar beneden geklommen. Ik had te weinig gedonken en het was superwarm, dus ik voelde me toen we terugkwamen niet heel erg goed. Nadat ze me gedwongen hadden om veel te drinken, voelde ik me wel iets beter. Die avond zijn we vroeg naar bed gegaan, want we moesten om half 5 weer opstaan.

6-7 zijn we naar Ethosha gegaan. We hebben de hele dag rondgereden en we hebben veel dieren gezien. Het was supergezellig. Maar we zaten bijna opgestoten, want we wisten niet dat het dicht ging na zonsondergang. Wij er heel snel er uitrijden, net op tijd. We hadden besloten om in een stadje te slapen, wat nog een uur rijden was. Daar konden we geen plek vinden om te slapen, en het was nogal een creepy town (enge stad). Maar we vonden uiteidelijk een mooi hotel voor niet al te veel geld.

7-7 gingen we naar Swakopmunt, maar dan via Skeletoncoast (skelettenkust). Het was weer een hele dag rijden en de weg was zo slecht dat we de vierwiel aandrijving echt nodig hadden. Na uren en uren rijden, na honderden kilometers, kwamen we op die weg aan bij een grens waar je toestemming moest krijgen om naar Skeletoncoast te gaan. Maar die plek was al om 15.00uur gesloten. De andere kant ging om 19.00uur dicht Dus wij vanalles proberen met geld, want wij konden wel kamperen daar, maar wij hadden helemaal geen spullen.
We hadden alles geprobeerd totdat iemand naar ons toe liep: "Jullie hebben een lekke band." Wij dachten kut kut kut, zo komen we nooit meer voor 19.00uur daar, dus hoeven we ook niks meer te proberen. We konden ook niet terugrijden, want het was te ver en het was al bijna donker. Er was een typische Zuid-Afrikaanse familie, waarvan twee jongens van 16, 17 jaar onze band hebben verwisseld. Fran is altijd zo van: alles wat jongens kunnen, kan ik ook, maar een band wisselen kon ze niet, dat wilde ze echt nog leren (geen rijbewijs). Maar het enige wat ze ze haar lieten doen was later de banden aandraaien. En toen vroeg de vader van die jongens waarom laat ze een meisje het werk lieten doen. Ze was zo blij dat ze wat mocht doen. Ondertussen kwamen ze naar ons toe dat we wel een tent konden lenen, maar dat er maar twee mensen in konden slapen, en ze stelden voor dat de rest in de auto zou slapen. Tjorven en ik hebben dus in de auto geslapen. Ze nodigden ons ook nog uit voor een bbq. Er was superveel vlees en pap. Ook hadden we dekens en slaapmatjes gekregen. Ze hebben ons zo goed geholpen, we waren er allemaal een beetje door aangedaan. Ze waren zo lief en de bbq was zo gezellig. We hebben een foto gemaakt en hun adres gekregen, zodat we ze een bedankje kunnen sturen.

8-7 was 's nachts alle water en elekticiteit afgesloten. Dus we moesten vies in de auto voor nog een paar uur rijden. Maar deze keer konden we langs Skeletoncoast. We gingen naar een dorpje, waar we onze band wilde laten plakken. Dit bleek niet meer te kunnen, dus belden we naar de verhuurbedrijf. Als we een nieuwe band kochten, kregen we het geld wel weer terug. Maar ze hadden geen band voor ons. Dus reden we naar Swakopmunt, waar we wilden slapen. Eerst hebben we een nieuwe band gekocht, daarna zijn we naar de packbackers gegaan en bij het strand hebben we voor het eerst in wat winkels gekeken. Daar zijn we de volgende dag weer naartoe geweest.
We hebben op het strand naar de zonsondergang gekeken, hebben we een avondwandeling gemaakt en zijn we op tijd naar bed gegaan.

9-7 'Morgens hebben we eerst alles weer ingepakt, want die dag zouden we teruggaan naar Windhoek. Maar we zijn voor we weggingen eerst nog naar de winkels geweest die we gisteren hadden gevonden. Ook hebben we gekeken naar de zandduinen, die waren echt supermooi. We hebben er leuk gespeeld, naar beneden rollen en rennen, dat soort dingen. Daarna hebben we nog even in de zon gelegen. Toen moesten weg weg om nog een beetje op tijd bij de backerpackers te komen in Windhoek. Voor het eerst hadden we kamer in een populaire backpackers. Helaas bleek deze helemaal niet zo goed te zijn. Hij deed zijn naam eer aan: Cardboard Box (kartonnen doos). :p

10-7 moesten we de auto terugbrengen. We hebben wat rondgehangen met een boekje tot de rond half 5 zou vertrekken. De dus was zo oud en zo slecht dat onderweg de deuren opengingen en de stoelen kapot gingen. Wij wilden lezen, maar alle lichten deden het opeens vanuit het niks niet meer. Dus we zijn maar gaan slapen, we hadden niks anders meer te doen.

11-7 Rond 2 uur in de nacht kwamen we aan bij de grens en rond half 4 waren we terug in Zuid-Afrika (tijdsverschil).We hebben de hele dag gereden en gereden en gereden, maar we kwamen tot de ontdekking dat de bus ook in Belville stopte, dus zijn we daar uitgestapt in plaats van in Cape Town. Dit bespaarde een hoop tijd. We lieren naar de taxi-plaats, waar we precies op het goede moment aankwamen. Met ons erbij was de taxi vol en konden we dus gelijk weg, op naar Hermanus. Daar zijn we uitgestapt bij de garage. Toen een oude huismoeder ons zag, ze herkende Tjorven, en zag hoeveel spullen we bij ons hadden, gaf ze ons een lift naar Camphill

Dus al met al: Home sweet home.

groetjes Karmilla

  • 12 Juli 2011 - 09:08

    Karmilla:

    sorry allemaal is nog al een lang verhaal geworden:D maar het was een super avontuur

  • 12 Juli 2011 - 11:19

    Eva:

    Hoi meis,
    Jeetje wat een waanzinnig avontuur.
    Op naar je volgende avontuur en dat is...
    Geweldig Karmil. Na alles gelezen te hebben heb ik ook zin in zo'n avontuur.
    Heb je ook veel foto's gemaakt??
    Dit alles bij elkaar wordt echt een heel mooi fantastisch boek.
    Geniet maar van je laatste stukje daar en van je belevenissen, die kan niemand van je af nemen.
    Dikke knuf van Eva en de 4 ver(b)oefjes.

  • 12 Juli 2011 - 11:35

    Karmilla:

    hoi volgende avondtuur is back to school:S alles was zo waansinig maar het is nog maar ongveer 2 en een halve week werken hier gaat allemaal veel te snel.

    groetjes karmilla

  • 12 Juli 2011 - 11:47

    Felice:

    Ik ben nu aan het werk en dacht jouw verhaal wel even stiekem tussendoor te kunnen lezen (en jeweetwel), maar dat ging dus mooi niet door. Wat een verhaal! Ik ben bij 1 juli gestopt.. xD

  • 12 Juli 2011 - 11:50

    Karmilla:

    haha eingelijk het begin dus van namibie. de rest dan maar asl je thuis bent :P en dan hoor ik wle weer van je :P hoe is je werk?

  • 12 Juli 2011 - 11:54

    Felice:

    Komt wel, mss dat is straks nog een klein stukje doe, als ik weer even geen zin meer heb ik wat ik moet doen. Ik hoorde net toch dat ik te snel werk. Het was de bedoeling dat ik met deze klus nog een tijd bezig was, maar krijg het mss deze week nog af. ;)

  • 12 Juli 2011 - 12:06

    Karmilla:

    hahha. oke
    nu weet ik nog bsteeds niet wat je precies doet maar dat komt nog wel toch.
    als ze het niet erg vinden en je niet betrappen vidn ik het goed geniet van me verhaal op het laatst is het steeds minder uitgebreid en zag dat ik nog wat digen ben vergeten maar dat komt allemaal wel met de foto's ofzo

  • 12 Juli 2011 - 12:33

    Felice:

    Willem Jan is mn baas, dus het zal wel een klein beetje meevallen. ;) Ik doe de administratieve kutklusjes. Dingen invoeren in een nieuw systeem enzo. Het valt wel mee hoor. Maar het is veel zitten, dus ik ga maar wat vaker naar de wc. :P

    Je kunt je verhaal nog uitbreiden, de dingen die je bent vergeten aanvullen. Dat weet je toch?

    Ik heb trouwens ook je vlag boven het verhaal aangepast. Nu staat ook Namibië in je waar-ben-ik-geweest-lijst. :P Je lijst wordt zo wel indrukwekkend...

  • 12 Juli 2011 - 12:37

    Karmilla:

    hahhaha oke.
    als wj je betrapt laat je het maar lezen hij vroeg al naar verhalen op facebook:P
    en veel suc6 ben nu alle foto''s aan het verzamelen

  • 13 Juli 2011 - 05:25

    - 0 -karin:

    met veel plezier heb ik je bericht nu gelezen.Heel leuk,wat jullie allemaal beleefd hebben.best wel mooi .maar toch ook wel een erg spannend?maar uit je hele verhaal begrijp ik dat het in nabibia best veilig is.jullie hebben wel bewezen hoe mooi het is om op elkaar te kunnen bouwen.en dat dan alles goed komt.met een lekke band zonder hulp kun je gekke dingen tegen komen .maar jullie hebben aardige mensen ontmoet,dat is iets,wat je niet snel vergeet.ik verheug me op de verhalen samen met de foto's.nu zal het snel gaan .nog even de schouders eronder met de schoon maakendan zit deze tijd erop.ik denk dat jullie school na de vacantie gonst van de verhalen! ik zie je!

  • 13 Juli 2011 - 07:16

    Herman:

    hoi karmilla
    ik vind het een fanatische verhaal. Ik had het natuurlijk al gehoord aan de telefoon, maar nu nog een keer nalezen is ook erg leuk alsof ik er zelf een beetje bij bent geweest.wat natuurlijk voor mij een droom was en jij hebt het maar echt gedaan super

  • 13 Juli 2011 - 10:05

    Ursula:

    Hoi Familie maar vooral Kar natuurlijk,
    Ik hoop maar dat WJ het niet leest Fee hij moet nog een paar weken werk voor je bedenken. hahaha
    Iedereen is natuurlijk erg benieuwd naar je verhalen maar dan in levende lijven moeten maar even kijken hoe we dat doen want ik heb al een aantal verzoeken gekregen voor een foto en verhalen avond, middag of zo. Succes en geniet van de laaste weken daar. Ik bel wel als de jongs hier zijn kunnen zij ook even met je praten.
    Liefs Ursula

  • 13 Juli 2011 - 14:06

    Karmilla:

    hoi.
    de foto's komen ckkr ik wil de eerste week foto boek maken wnat alles is door elkaar misschien als die klaar is kan iedereen komen kijken ik was aan het bedenken dat je tog wel zo boek voor me mag maken mama. en we bhebben ook heel veel korte filpmpjes die heel grappig zijn :p ik weet niet of iedereen hier blij is als ik alle foto's laat zien(in ondergoed van duienen afrollen bijvoorbeeld):P maar ik wil ook heel graag de foto's laten zien dus mama voor jullie is het de zelfde dag al raak een paar uuur foto''s te moeten kijken(sorry alvast ) ik denk dat ik wel duizenden foto's heb en filpjes die dan nog wat langer duren.:D dan hoor ik wel weer van jullie vrijdag of zaterdag ofzo
    groetjes karmilla

  • 13 Juli 2011 - 14:08

    Karmilla:

    hoi papa.
    er is trouwens ook een filpje die iemand maakt en dan zegt een ander your daddy will be so jalous. dus ik dnek dat het vor alle vader geld :p zelf als ik het niet zeg en is niet specafiek voor jou bedoelt gaat het tog ook op :P

  • 13 Juli 2011 - 14:17

    Pauline :

    Hey Karmilla,

    wat een gigantisch verhaal! Maar wel ontzettend leuk en wat beleef je veel! Jammer dat je er nog geen nieuwe foto's hebt opgezet! Je komt alweer bijna thuis, al zal je daar nog niet eens aan willen denken denk ik. Hoe gaat het verder met je? En ben je nu alweer druk aan het werk? XX

  • 13 Juli 2011 - 14:22

    Karmilla:

    hoi
    idd raar om daar over na te dneken en nee ben nog niet aan het werk we beginen zaterdag middag met schoonmaken. we hebben geen huisavder meer en de ''nieuwe huismoeder'' is ook een co-worker in huis dus die vidn dat zaterdag vroeg genoeg is :P dat is een goed ding owja misschien vrijdag al een comunitiedag ofzo maar dat zien we wel.

  • 14 Juli 2011 - 14:29

    Felice:

    Hoi Karmilla,

    Nog even een kleine toevoeging aan mijn uitleg over wat voor werk ik nu precies doe. Het is namelijk nu een klein beetje anders geworden.
    WJ wil van mij een volledige personeelsfunctionaris maken, zodat ik die dingen van hem over kan nemen als hij er niet is ofzo. lol xD De papieren en elektronische dossiers snap ik al. Nu moet ik alle procedures van personeelszaken uitproberen en aanpassen, zodat ik straks alles snap! :O

    Wens me maar succes!

  • 14 Juli 2011 - 15:10

    Karmilla:

    hahah oke dat is op zich wel leuk
    kun je wat verschillende dingen doen:P waar is dat werk eingelijk?

    groetjes karmilla

  • 15 Juli 2011 - 18:14

    Opa En Oma:

    hoi Karmilla
    je hebt je vakantie over leeft
    en je bent gezond weer terug gekomen. fijn dat je het fijn hebt gehad ben best een beetje spijt dat ik niet gekomenben .maar ja kan niet alles he groetjes van ons groetjes en een dikke knufel opa en oma
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 15 Juli 2011 - 18:17

    Karmilla:

    hoi opa en oma.
    het is idd jmmr dat je niet bent geweest is echt wel mooi hier en leuk :P ik ben idd gezond terug gekomen alleen ben nu wel ziek :S misselijk etcc.. maar dat gaat ook wel weer over beter is het nu en hoop dat het de laatste werkwerken over is en dat het niet in namibie was :D
    groetjes karmilla

  • 17 Juli 2011 - 06:29

    - O - Karin:

    wat heb je gevangen een bacterie of erger? Ich wens je snel beterschap.Op die manier de stage afsluiten zou heel erg jammer zijn.
    ik heb er moed op dat je misselijkheid van korte duur is .Misschien wel oververmoeidheid .Ik lees wel weer of mischien zien we elkaar via webcam.Anders goede zondag ,groetjes - 0 - karin

  • 20 Juli 2011 - 19:10

    Ursula:

    Hoi
    Kris is goed aangekomen van haar de groetjes
    Doei Ursula, Herman en Kris

  • 21 Juli 2011 - 10:28

    Ursula:

    Zondag 7 augustus houden we een soort welkomsfeestje, instuif. Iedereen die dat leuk vind is welkom vanaf 12 uur tot een uur of 18. We hebben dan een hapje en een drankje en een doorlopende fotovoorstelling als het lukt.
    Tot dan!!!
    Herman, Ursula Karmilla, Felice, Alfredo en Kris

  • 21 Juli 2011 - 14:42

    Felice:

    Okee, leuk. Ik nodig mensen uit voor een feestje. ;)

  • 21 Juli 2011 - 21:20

    Karmilla:

    hoi,
    mama dit is echt weer grappig mij vraag je voor een paar mensen en nu nodig je heel internet uit maar oke iedereen kan onse genate foto's en filmpjes zien. en de gene die iedereen uitnodig zijn al met zo veel :P maar ja dat is goed doe maar voor happjes iets waar ik nog op terug kom waar ik ehct zin in heb.(zoals augurken ofo) groetjes karmilla

  • 22 Juli 2011 - 08:20

    Felice:

    En met van die kleine kroketten en frikandellen? ;-)

  • 22 Juli 2011 - 11:19

    Karmilla:

    hoi fe,
    goed idee maar dan krijg ik overdosis na zaterdag thuiskomst:P
    moet niet al het gewicht in een week weer aankomen ik vraag mama dan zaterdag wel of we boodschappen kunnen doen als ik thuis ben moet toch wat doen als ik ga wachten met foto's showen aan jullie
    en wat te doe op de fiets beetje gezond blijven doen en heb echt zin om te fietsen.
    groetjes karmilla

  • 23 Juli 2011 - 12:08

    Geertje:

    Hoi Karmilla,
    Leuk verslag van je vakantie,Ik wou je bedanken voor de kaart die je ons stuurde.Je krijgtvan ons niet zo vaak een berichtje,maar we lezen regelmatig jou belevenissen.
    Tot ziens in Britsum,

  • 23 Juli 2011 - 13:29

    Eva:

    Hoi Meis,
    Nu gaat het echt heel snel. We komen net thuis van een weekje Nieuwland. En we zien je kaart uit Namibië op de mat liggen en nog wel met olifanten echt gaaf. Bedankt hiervoor. Helaas kunnen we niet naar je welkomst feestje komen. Wij genieten dan van onze vakantie en Peter moet gewoon broodjes bakken voor Bakker Bart in Goes. Maar .... we regelen wel iets op een ander tijdstip. Probeer nog even die laatste 13 dagen te genieten van alles en vooral ook van iedereen en als we elkaar niet meer spreken een hele goede reis terug naar het op dit moment zon overgoten Nederland en heel veel plezier tijdens je feestje. Denk er goed aan dat je niet gelijk je stem overbelast met al je verhalen, stemgember doet dan wonderen.
    Dikke knuf Eva en de rest van de Roekdonk.

  • 24 Juli 2011 - 19:22

    - 0 - Karin:

    hallo ,ook ik ben weer terug op de basis.het weekje Wildau was best heftig.het weer was van dien aard,dat wij niet eens zin hadden om naar Berlijn te gaan,ofschoon wij zooooo dichtbij waren.maar wij hebben het inde nieuwe woning van Hanne heel goed gehad.nu weer even een beetje gewoon.en dan tot ziens. groetjes - 0 - karin

  • 26 Juli 2011 - 08:05

    Eva:

    Hoi meis,
    Goeden morgen, je zult wel denken wat moet Eva nu weer? Gaat ze nu elke dag vertellen hoe weinig dagen ik nog hier ben. Nee hoor, al wordt het aftellen steeds makkelijker voor ons hier in Veghel. Ik heb op het journaal gezien dat het in Zuid Afrika aan het sneeuwen is. Krijg jij daar ook iets van mee? Zo ja heb je al wat latten gevonden om te gaan langlaufen?? Sterkte maar weer en tot heel erg gauw.
    Knuf van Eva.

  • 26 Juli 2011 - 12:11

    Karmilla:

    hoi,
    nee we hebben geen sneeuw, maar het is verdomt koud okal schijnt de zon vandaag. dondag avond begon het te regen en het stopte maandag weer tuurlijk aventioe droge momenten. alleen het probleem is ons huis lekt overal.:S maar toen we naar namibie gingen was err wel sneeuw op de topen van de mountains wat we gezien hebben. maar hier heeft hetg nog nooit gesneeuwd we hebben mensen in huis die het alleen van films kennen en graag een sneeuwpop willen maken voor de eerste keer in hun leven :D:P

  • 28 Juli 2011 - 07:31

    - 0 - Karin:

    weer en weer lees ik in je reisverslag. omdat ik een boek over een reis door namibie uit de bibliotheek heb,kan ik mij heel veel plaatsen nu beter voor de geest halen.Iedere keer denk ik dan :wat een verukkelijk avontuur.Helemaal naar mij hart.

    Groetjes en tot ziens - 0 - karin

  • 03 Augustus 2011 - 10:31

    Eva:

    Hoi meis, ik weet natuurlijk niet of je nu nog tijd hebt om je berichten te lezen, maar ik wil je op de vangrail nog even een hele goede zonder op onthoudt reis wensen. Dikke kus en knuf vanuit het zeeuwse van de 5 Vees.

  • 03 Augustus 2011 - 12:11

    Fé:

    Karmilla heeft het inderdaad smoordruk nu, maar ze ging proberen nog tijd vrij te maken voor een laatste berichtje hier. Ik weet niet of dat gaat lukken.
    Laten we in ieder geval maar hopen dat er zich op de terugreis geen (bagagekar)incidenten voor zullen doen.

    Groetjes van de enige echte V. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Windhoek

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 31818

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: