half term weekend - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu half term weekend - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

half term weekend

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

30 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Hai allemaal.

Hier gaat alles nog steeds heel goed.
We gaan op zondag voor de outing eignelijk elke week naar de stad over het Elephantpath. Het is een leuke wandeling en er is niet zo veel anders te doen. De laatste keer ging het wel wat beter met alle jongens en het zeuren. :D.
De rest van de week is het gewoon de normale dingen. Naar de tuin, bakken, helpen met koken, en wandelen rond Camphill. En tussendoor nog wat meetings. De laatste ging over het large Headness (groot hoofd) syndroom. Het zijn hele interessante onderwepen. En de housemeetings zijn ook wel oke.

We hebben nu net half term gehad. Donderdag zijn we begonnen met schoonmaken. Toen iedereen weg was, zijn we met zijn allen naar de stad geweest. Want we gingen eten en drinken kopen voor het feestje van die avond. Het was vrijdag de verjaardag van een van de co-workers, IJn Bohmia, en hadden ze een suprise party geregeld in een hotel. Hij vond het wel heel raar dat hij in een auto moest stappen en dat alle co-workers er ook bij zaten. Maar hij had het niet verwacht en dat was wel heel leuk. Nadat we om 12 uur hadden gezongen etc. was die op de trap in slaap gevallen. Dat was echt heel grappig. Op het laast begonnen de andere gasten wel wat te zeuren en kwam de bewaking dat we stiller moesten zijn. En die kwamen een paar keer terug. Toen we net naar buiten wilden gaan om weg te gaan, kwamen ze weer zeggen dat iedereen weg moest want de politie was al onderweg (degenen die daar sliepen natuurlijk niet). We zouden al weg gaan, kijken hoe we allemaal in de auto pasten, dus toen de politie kwam waren we al weg.
Vrijdag zijn we bijna alle co-workers uit het huis het Elephantpath gelopen naar de stad. We wilden wat foto's laten afdrukken en dan zouden we terug lopen naar Spar, want daar zouden we een van de studenten ontmoeten. Alleen toen we naar de stad liepen, kreeg een van de andere co-workers een hele lange houte doorn in haar voet. We probeerden het eruit te halen, maar dat lukte niet. Dus toen we boven waren en het meer pijn begon te doen, heeft ze toch maar de dokter gebeld dat als we beneden waren ze daar heen kon gaan. Dus toen we in de stad waren, is ze naar de dokter geweest. Ze was supertrots op de kleine operatie en heeft het stuk hout mee gejat. :D. We waren daardoor iets te laat in de Spar, maar dat geeft niet. We zouden daar een van de studenten ontmoeten en die zou ons dan zijn buurt laten zien, z'n huis en z'n familie enzo.
Eingelijk was het een soort van township (een soort buitenwijk van een stad). Overal was hele harde muziek, honden liepen overal rond en de mensen ook, spelende kinderen en mensen die bbq'den. Hij had ons zijn familie laten zien, wat broertjes en zusjes (leven allemaal in verschillende huizen). We hebben wat foto's van de familie gemaakt, waardoor de buren weer foto's van ons maakten. Toch raar, vier blanke meisjes en Sam in een township. Maar het was heel interessant allemaal en iedereen was heel aardig. oZelfs als was het meer aapjes kijken voor hun dan voor ons. :p
Zaterdag heb ik m'n kamer opgeruimd en wat rond gehangen met iedereen. 's Avond voetbal gekeken, Manchester tegen Barcelona (Ze waren mij de hele tijd aan het pesten hoe goed Spanje wel niet was met de wordcup. :@ Heel gemeen!). Verder was het in het weekend wat film kijken.
Zondag is iedereen weer terug gekomen en beginnen de laatste vier weken voor de vakantie, waarna heel veel mensen weg zijn.:S

groetjes Karmilla

  • 30 Mei 2011 - 14:46

    Eva:

    Hoi meis, Ik ben net terug van school. Elisa heeft haar verkeers examen moeten doen. Leuk om dan thuis te komen en iets van jou te kunnen lezen. Dat syndroom wat je noemt is dat een waterhoofd of is het iets heel anders??
    Go heb je het gezien het is nog maar 67 dagen. Als je terug komt is het zeker dat we in het strandhuisje zitten en dat Peter In Goes moet werken. We zouden heel graag jou ook willen ophalen van het vliegveld maar dat gaan we niet doen. We komen als de rust voor jou weer is teruggekeerd.
    Misschien wel pas in september of zo. Maar ja zover is het nog niet. Nu nog heerlijk genieten van alle ervaringen die je op doet. Weet je wat heerlijk is, lekker op de computer werken met op de achtergrond de mooie klanken van de piano. Marinka is aan het oefenen, Elisa ligt nu lekker in het zwembad, Gerard is nog op school, maar kan ieder moment thuis komen en Peter is op mij aan het wachten. Hij wil weer een zomerse coupe, standje 3. Dus ik mag weer kapster spelen.
    Lieve groet en een dikke knuffel vanuit Veghel.

  • 30 Mei 2011 - 15:07

    Karmilla:

    hoi.
    ja het is idd wat wij noemen waterhoofd. hier horen we ook veel piano van verschillende mensen ik dnek elke dga wel even :D en ja we zien elkaar vast wel een keer :D gaat zo snel. nog 4 weken gaan de meeste naar huis in de vakantie en dan naar de vakntie nog een paar weken en dan gaan eigelijk alle andre naar huis.

    groetjes karmilla

  • 30 Mei 2011 - 17:38

    Ursula:

    Wat een lang verhaal deze keer je had er echt alle tijd voor zeker op je vrije dag. Is je kamer nog een beetje netjes geworden???? Ik moet hem hier ook nog schoonmaken voordat je thuis komt maar voorlopig heb ik het te druk om te poetsen. Tot horens Ursula

  • 30 Mei 2011 - 17:44

    Karmilla:

    hai mama.
    als ze dit berichje van je lezen denken ze hier helemala dat ik verwend ben :D:P hier mijn kamer heb ik idd schoongemaakt ge veegd gedwijlt alle was gewassen op geruimd etcc...
    komt helemala goed hier ik weet nu hoelveel werk schoonmaken is.als ik thuis zin heb ga ik misschien wat meer helpen :P
    groetjes karmilla

  • 31 Mei 2011 - 13:48

    Opa En Oma:

    hoi karmilla
    ben blij dat het nog naar je zin gaat
    daar .je tijd daar gaat snel he je ben zo weer thuis .we zijn heel benieuwt
    naar al die foto s groetjes uit duiven
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii knuffel van ons

  • 01 Juni 2011 - 09:31

    -0- Karin:

    Dan sluit ik me ook maar weer aan.
    wij chatten wel ,maar ik vind het ook leuk om in deze rei mee te dansen.
    Ik verheug me heel erg op de reis naar Barcelona met Felice.De weersverwachtingen zijn heel goed,we zullen het niet te heet hebben .25-27 graden ,dat is uit te houden. Ik wil wel heel veel zien. Dag,en tot een volgende keer.Kus -0- Karin

  • 02 Juni 2011 - 09:32

    Eva:

    Hoi meis, Na een pittige kaakoperatie kan ik weer meer en langer rechtop zitten.
    Wij hebben vrienden en hun jongste zoontje spaart vlaggetjes. Nu hebben z'n ouders gevraagd of ik aan jou wilde vragen of je een vlaggetje uit zuid Afrika mee wil nemen? Bij deze heb ik dat gedaan, de kosten hiervoor moet je maar op mijn rekening zetten. (geef dan even je rekening nummer door)
    Het is echt Hemelvaart weer hier. Het is hier hartje zomer, pas na het weekend komt er weer regen en dat is hier heel hard nodig, want alles is kurk droog. Dat is bij jou nu niet het geval volgens de weer radar. Geniet maar weer lekker en tot kiekes. Dikke knuf Eva

  • 02 Juni 2011 - 19:40

    Karmilla:

    hai eva. natuurlijk wil ik wel een mee nemen maar zeg even wat voor een zo kleine dat je in elk land kan kopen?
    groetjes karmilla

  • 07 Juni 2011 - 11:43

    Eva:

    Hoi meis,
    De vlag hoeft niet groter te zijn dan een a4tje. Ik zie dat het bij jou nog steeds erg bewolkt is, vandaag is het bij ons ook eindelijk aan het afkoelen. Het was inmiddels zo benauwd dat ik dacht dat het zou gaan onweren. Ik heb trouwens een mooi boek voor je. Het gaat over een gezinnetje waarvan het kindje van 5 jaar heel erg autistisch is. Als je het wil lenen, laat maar weten. Dikke knuf en lieve groet van Eva.

  • 07 Juni 2011 - 12:13

    Karmilla:

    hoi ik heb die vlag al :P
    en dat boek klink wel interesand:D
    groetjes karmilla

  • 05 Augustus 2011 - 13:24

    Opa En Oma :

    ben blij dat je nu thuis komt.
    je moet maar zo denken het is nu even goed geweest ik wens je een goede reis .en voor gauw welkom thuis gewenst tot zondag knuffel
    van ons allemaal doeiiiiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 31823

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: