sorry papa en mama! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu sorry papa en mama! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

sorry papa en mama!

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

20 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Hoi allemaal.

We zijn al weer een tijdje in het ritme van het echte werk. Elke dinsdag hebben we training over verschillende dingen. De eerste vond ik echt heel interessant, maar die daarna was wat moeilijk te volgen. Ik hoorde zelfs als je Engels heel goed is, het nog steeds lastig was. Het ging over de 3 en 4 foltness ofzoiets.
Verder veel wandelen en geholpen in de keuken. Ik ben ondertussen ook heel veel koekjesrecepten en alles aan het verzamelen. Ik heb tot nu toe een keer in de groententuin gewerkt, dat was reuzegezellig. En verder nog wel vaak in de tuin rond het huis.
We zijn afgelopen zondag over het Elefantpath gelopen naar de stad. Dat was opzich wel heel leuk, alleen een van de studenten had er dit keer heel veel moeite mee en viel de hele tijd tegen mijn rug aan, dus maar goed dat ik ervoor liep en iemand anders erachter. Maar tijdens de outhing waren ze zo aan het klagen over van alles en moeilijk doen dat ik samen met een andere co-worker aan het praten was. En het kwam er op neer dat we sorry voelen voor onze ouders altijd zeuren als je wat moet lopen, als ze aan het praten zijn er door heen schreeuwen altijd zeuren over van alles. Dus ik dacht laat ik dan toch maar even sorry zeggen, ik beloof niet dat ik het nooit meer zou doen, maar weet nu wel hoe irritant het kan zijn. :D
We hadden later met Ebbi en Sam een discussie over je kinderen slaan. Zij zeggen dat het nodig is om je ouders te gaan respecteren en dat alle mensen die niet geslagen worden ontsporen. We hebben daar drie dagen lang over gediscuseerd. Daarvoor hadden we dat over dat zeuren, maar ik denk dat het niet zo erg was dat je kunt zeggen dat we geen respecht hebben. Ik vind het wel leuk om zulke discussies te hebben, alleen de studenten werden er helemaal gek van en vroegen waarom we over zulke dingen praten de hele tijd. :D
Verder maandag op mijn offdag lekker niks gedaan, hele dag in bed boekje lezen. Dat was echt heerlijk ontspannend.
Woensdag was een publieke feestdag en hebben we schatzoeken gedaan. Dat was echt superleuk. Over heel Camphill. Ze hadden het echt leuk gemaakt, met papieren oud laten lijken, leuke cryptische omschrijvingen en we hebben er nog lang over gedaan ook.
Verder is het gewoon werken en niet echt iets bijzonders. :P

Alleen vanochtend, toen we wakker werden, was het zo raar. De helft van het huis had geen elektriciteit. Ik had geen groot licht. Sommigen hadden niks. Anderen hadden geen stroom uit het stopcontact. Het was echt zoeken waar je elekticiteit kon vinden. Ik was net een paar seconde geleden met opa (typfout; oma?) en mama aan het bellen, valt alle stroom uit, terwijl ze hier een film aan het kijken waren. Maar zo lief, iemand (een meisje zonder oogballen) vroeg of er niemand bang is in het donker. Eigenlijk best raar, dat ze niet zo veel over haar weten, moeten we toch misschien wat aan gaan doen. Maar nu is er gelukkig weer stroom. :D

groetjes Karmilla

  • 20 Mei 2011 - 19:36

    Ursula En Herman:

    Lieverd het verschil met je eigen kinderen en een groep waar je mee werkt is dat je van je eigen kind meer kan hebben. Maar we zullen zien of je hier volgend jaar de 10 km in Leeuwden mee gaat lopen. Of de terpentocht in Stiens zonder zeuren. hahaha. Groetjes en kusjes van je liefhebbende vader en moeder.

  • 20 Mei 2011 - 19:38

    Karmilla:

    hoi papa en mama.
    van hun kun je het ook wel hebben want je weet dat ze op zaterdag het als hoogtepunt gaan opnoemen :D
    maar ik denk dat we dan wel moeten blijven oevenen dan gaan we het proberen:D

    groetjes karmilla

  • 21 Mei 2011 - 09:46

    Opa En Oma :

    hoe is die daar nog naar je zin hebt
    gelukkig. maar je was niet met opa aan het bellen maar volgende week bellen we wel ook met opa
    groetjes van ons in duiven
    knuffel van ons hier doeiiiiiiiiii

  • 21 Mei 2011 - 12:58

    Eva:

    Hoi meis,
    Wat gezellig om thuis te komen van een honkbal wedstrijd en dan iets te kunnen lezen vanuit Hermanus. Go het is nog maar 76 dagen, de dagen vliegen weer voorbij.
    Zijn we net terug van vakantie, ben ik alweer bezig voor de volgende vakantie.
    Als je terug bent van zuid-Afrika en je hebt zin om naar het strand te komen...
    Het ziet ernaar uit dat Peter in Goes moet werken en dan wonen we misschien nog weer een weekje op het strand. De 2de week van augustus is dat. Kijk maar of je dan van je reis en werk bent bij gekomen. Hier gaat het verder zoals het moet gaan. Gerard en Marinka zijn nu nog aan het honkballen en Elisa is dus nu net klaar. Heerlijk zo de hele dag op het veld met een zonnetje op je gezicht ofzo.
    Discuseer ze verder, je leert daar heel veel van. Veel succes weer en tot schrijfs. Elisa en Eva.

  • 21 Mei 2011 - 18:48

    Karmilla:

    hoi.
    altijd lekker om naar het strand te gaan maar of ik zo snel al zin heb om weer van huis weg te gaan weet ik nog niet. ik wil tog ook wel graag in mijn eigen bedje slapen:D het is idd lekker de zon op je gezicht:D hier hebben we dat niet zo heel veel meer.
    de discusies zijn heel interesand vind ik:D de rest heeft het er tog wat meer moeite mee om de andere dingen te respecteren volgens mij.
    deze avond werden we allemaal nog al gek ze waren tre druk dan heb je wel zin om te gaan slaan:P(dus dan begrijo je dat andere ook wel) maar alles gaat nog steeds goed hoor.

    groetjes karmilla

  • 22 Mei 2011 - 17:56

    -0- Karin:

    ik weet niet of ik morgen thuis ben als jij online bent,daarom even een verhaaltje : de laatste tijd heb ik nogal contact met allochtonen.heb jij al eens van mineraalwater met zuurkool gehoord? nou ,ik wel; cristina uit roemenie wilde dat graag kopen in Middelburg dus wij naar de tuin van Ludovicus,maar ook daar kon zij het niet vinden.later kwam ik erachter:het moest water met koolzuur zijn .Ik kreeg wel de slappe lach midden op de lange delft.kun je het je voorstellen? Groetjes -0- karin

  • 22 Mei 2011 - 18:47

    Karmilla:

    hoi.
    dat is idd wel grappig.
    ik heb ook veel contacht met mensen uit andere landen:D
    groetjes karmilla

  • 23 Mei 2011 - 13:30

    Ursula:

    Het is hier weer erg druk maar toch even een berichtje.
    Heb je vrijedag een beetje leuk besteed of heb je weer lekker liggen lezen? Doei groetjes Ursula

  • 24 Mei 2011 - 19:07

    Karmilla:

    hoi mama.
    ik ben snle naar town geweest en een gezichtmasker gekocht voor de middag. daarnaast wat gecomputerd en in de avond arembadje gemaakt en film gekeken met fransicka.
    was een lekker dag en donderdag begind half turm al :D

    groetjes karmilla

  • 25 Mei 2011 - 19:59

    Arie:

    ja meisje je moet nou echt werken dan is een vrije dag heerlijk als je er op kan verheugen. discussies blijven leuk als je er normaal over kunt doorgaan en met redelijke argumenten kunt komen. Andere nationaliteiten is leuk je kunt van elkaar leren.
    groetjes arie

  • 26 Mei 2011 - 16:45

    Lidy:

    Hallo Karmilla,
    Poeh, wat word jij volwassen zeg! Haha! Ik ben benieuwd in welke mate je veranderd bent door deze ervaring! Dat zal ik wel merken als je weer terug bent in ons kikkerlandje. Wat gaat de tijd snel zeg! Voor je het weet zit je weer lekker met ons mee te kletsen op de vrijdagochtend.

    groetjes van Lidy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 31818

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: