de eerste week - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

09 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

hai allemaal.

GEFELICITEERD PAPA!

Wij zijn vorige week weer begonnen hier. We hebben de hele week eigenlijk in de tuin gewerkt, er waren nog geen workshops. Ik vond het wel leuk om te doen, alleen niet alle jongens vonden het zo leuk werk. En soms was het ook wel frustrerend, want het is hier nu echt herfst en we hadden alle blaadjes weggehaald, maar als je later weer om kijkt, zie je alle blaadjes door de lucht vliegen en neer vallen waar je ze net hebt weggehaald. Maar ookal is het weer niet zo geweldig, toch blijft het wel fijn om soms naar buiten te gaan. Alleen een van de studenten is nog niet terug. Het is even afwachten wanneer die komt. Er zijn wat kamerwijzigingen geweest, maar dat gaat tot nu toe nog goed. Ik ben benieuwd hoe lang dat blijft.:D
Omdat er nog niet heel veel te doen was, hebben we soms 's avonds spelletjes gedaan. Iedereen werkte en degene die het meeste aandacht nodig hebben, waren er nog niet. Dat spelletje is heel leuk. Je moet eigenlijk in 30 seconden zoveel mogelijk woorden omschrijven. Alleen omdat het in het Engels is, is het nog best wel een heel moeilijk spel. Ik weet dan somss het woord wel, maar dan kan ik niet op het Engelse naam komen. Het is en blijft dan wel een goede oefening.
Mijn eerste nachtwacht was niet heel goed. Degene die anders altijd huilt, was nu een keer heel blij, en schreeuwde en lachte de hele tijd. Superleuk, maar niet als je wil slapen.:P Dus ik ging naar haar toe en toen ik de deur open deed, was het "I want to snoozz..." (Ik wil slapen.) Dus ik dacht doe dat dan en maak mij niet wakker, maar ja, niks aan te doen.
Er zijn allemaal alweer dingen gebeurt hier deze week wat ik niet op de site ga zetten, maar die verhalen komen allemaal nog wel een keer.
Maar dat zegt niet dat we niet ook heel veel lol hebben hier. Eigenlijk was iedereen heel blij om terug te zijn, wat wel heel mooi is. En door dat gedoe met de huisvader krijgt Fran steeds meer taken in huis. Ze was assistent-huismoeder, maar krijgt nu wat meer taken. En in een meeting, toen ze dat vertelden, vroegen ze of ze haar nu ook mammie mogen noemen, dus als grap zeiden ze dat de hele week tegen haar. Dus zondag met moederdag toen we allemaal aan tafel zaten voor ontbijt, was ze vrij en kwam naar beneden gelopen, en riepen we met zijn alle teglijk: "Happy Mother's Day!" waardoor ze zo iets had ik ben geen moeder, jullie zijn allemaal gestoord.:P En later tegen anderen zei zei: "weet je wat ze deden zondag? Zo grappig was dat!" :P
Soms zijn er gewoon van die hele grappige dingen.:P Zoals toen we aan het werk waren in de tuin, de kok, ik en een van de jongens. Toen zei die jongen dat hij een van de oude co-workers heel erg miste. Hij zei die want nu zijn er alleen maar vrouwen in huis. Dus wij vroegen of die serieus was met wat hij zei en hij was echt serieus dus wij begonnen zo hard te lachen. Wij vroegen hem wat Ebbi en Sam dan waren.:P Later heb ik het tegen hen verteld en waren zo geshockeerd. We hebben daar dagen lol om gehad. :P Omdat ze ook allebei afkortingnamen gebruiken kun je er ook mooi een andere naam van maken. :D:P Dat zijn gewoon zulke leuke en grappige dingen die gebeuren.
Zondag hebben we geen outing gedaan, maar lekker film gekeken, omdat het weer zo slecht was. Het was een superleuke en grappige film.
Vandaag lekker genoten van m'n offdag door naar de stad te gaan en daarna lekker film gekeken (alweer).
De workshops en alles is nu echt weer begonnen vandaag, dus voor mij begint dat morgen ook weer.

groetjes karmilla

  • 09 Mei 2011 - 19:15

    Herman:

    bedankt voor de felicitatie.
    Nu ben ik een keer de eerste, dat spelletje is dat een soort hints? Sam en Abby waren zeker niet echt blij dat ze voor meisjes werden aangezien, of abby misschien ook wel(haha) groetjes en kusjes herman

  • 10 Mei 2011 - 07:02

    Felice:

    Welke leuke film was dat dan? Dan kan ik die ook gaan kijken. :P

  • 10 Mei 2011 - 09:40

    Ursula:

    Dan ook maar een berichtje van mij zijn we compleet. Heb nu nog even pauze. Fijne week en tot vrijdag doei kusje Ursula

  • 10 Mei 2011 - 12:02

    Karmilla:

    hoi.

    papa jij bent echt gemeen :P hier maken we er ook steeds al grapjes over :P want hij had hoge hakken schoenen voor tjorven en zei dat hij een echte vrouw van hem ging maken en toen zei zij dat ze dan een echte man van hem ging maken:P en later toen ze dat vertelde zei de kok dan heb je echt een hele groote uitdaging:P wij maken er altijd grapje over onderling (iedereen denkt of dacht het heb ik uitgezocht) maar hij heeft het er steeds over dat hij een vriendin heefd:P
    maar ze waren er idd niet blij mee:P sam gaat altijd elke ochtend om 5 uur naar de sportschool en probeerd echt een man te zijn maar wij konden er allemaal zo om lachen.
    de film heete real ging over een blauwe papagaai die ontvoerdx werd uit rio en gebracht eregns in amirika maar later bleek dat de enige mandelijke te zijn van zijn soord en moest terug naar rio met zijn nieuwe baasje (15 jaar later) echt super schattig.

    groetjes karmilla

  • 10 Mei 2011 - 12:05

    Felice:

    Bedoel je dan niet gewoon de film Rio? Die draait hier nu in de bioscoop, geloof ik.

  • 10 Mei 2011 - 12:11

    Karmilla:

    hoi
    eigelijk bedoel ik wel die film is echt helemaal leuk moet je echt heen gaan :P
    dan had ik de naam verkeerd verstaan sorry:P maar ik kan zeggen het is echt een super film (alle co-workers) hebben echt genoten en de meeste jongens ook wel hoor :P alleen die zegegn dat zulke film voor kleine kinderen is maar ze vonden het stiekem wle heel leuk:P

    groetjes karmilla

  • 10 Mei 2011 - 17:18

    -0- Karin:

    leuk om weer een zo uitvoerig bericht te lezen.het fijnste van je verhaal is als je zegd dat jullie zoveel lol hebben .er is gewoon haast niet beter om de humor van allerlei situaties in te zien heel wat spanning lach je dan weg.blijf vrolijk en gezond.hartelik groet jou -0-karin

  • 14 Mei 2011 - 15:51

    Eva:

    Hoi meis, we zijn weer thuis na een heerlijke vakantie in Zeeland. De eerste week in Nieuwland en de tweede week weer op het strand gelogeerd. We hebben wederom weer super super mooi, warm en winderig weer gehad. Nu kunnen we je weer volgen, want we hadden wel een laptop mee maar we hadden geen zin om elke dag bij Kontiki te gaan zitten. Volgend jaar zitten we er weer hoor, kom je dan ook weer eens??
    We hebben nu even plannen om naar Gambia te gaan, daar gaat Jolanda Moes (de oude buurvrouw van oma) een tehuis opstarten. Wie weet kunnen we haar met iets helpen. Ik denk dat het te vergelijken is met waar jij nu zit. Het zijn voor ons nu nog even ideeën, maar ik wil wel een keer ook die kant op. We zullen zien. Lieve knuf vanuit Veghel.

  • 15 Mei 2011 - 15:27

    -0- Karin:

    eva heeft een fantasties idee ,wie weet lukt het ook.ik zou het heel leuk vinden .en als ik gesund blijf,ga ik ook nog wel een heen. maar nu even niet .hartelijke groeten karin

  • 15 Mei 2011 - 18:44

    Karmilla:

    mooi dat jullie het fijn hadden op het strand. volgend jaarf ben ik denk ik aan het werk in nederland geen idee of ik dan tijd heb om naar het strand te komen maar natuurlijk als het lukt kom ik langs (ik zeg nooit nee tegen strand en zee (zelfs de koude oceaan is goed genoeg):P gambia ook leuk natuurlijk lijkt me ook interesantg om te helpen in dat huis :P wie weet na school wat conecties voor werken in andere landen veranderd je wel maar ik dnek op een goede manier:D

    groetjes karmilla

  • 18 Mei 2011 - 09:59

    Opa En Oma:

    fijn dat het zo goed gaat daar .ik hou het even kort we zijn net terrug van vakantie dus nog druk maar wil toch even iets van ons laten horen .opa is op controle naaar het ziekenhuis komt zo terug ik bel volgende week nog wel even .groetjes uit Duiven
    en dikke knuffel van ons hoor we denken aan je doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 18 Mei 2011 - 11:36

    Karmilla:

    hoi.
    oke ik hoor graag hoe het was in het ziekenhuis en op vakantie. Maar je belt me volgende week? is natuurlijk goed hoor:D
    groetjes karmilla

  • 18 Mei 2011 - 14:26

    Marlies:

    Hoi Karmilla,
    Ik ook weer een keer..... Het is druk bij ons. We hebben het vaak druk , maar nu extra omdat de voorstellingen weer gestart zijn van het theater waar ik de produktie van doe. Deze keer is het een hele grote klus, maar gisteren de premiere en de bezoekers waren reuze enthousiast. De meiden hebben het deze twee weken ook druk, want ik ben weinig thuis, dus zorgen ze voor zichzelf. Volgende week zaterdag zie ik je mama in Deventer. Dan ben ik voor het NKturnen. Spannend maar ook heel leuk dat Madelief weer mee gaat doen.
    doei groetjes Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 31813

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: