onzin - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu onzin - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

onzin

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

01 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

hai allemaal.

Ik heb al lang niks meer van me laten horen via deze site, want eigenlijk heb ik nog steeds niks te vertellen.

Ik heb eignelijk de rest van de vakantie wat rondgehangen, beetje computeren, wat films kijken, kletsen, met wat andere mensen eten. Zoals samen laaste avondmaal vieren, bbqen en met papa kip eten. Het was allemaal heel gezellig. Overdag was vaak een van de studenten hier aan het rondhangen samen met ons. Soms moesten we wat schoonmaken, zoals wanneer de baviaan langs komt.
We waren eigenlijk vanaf dat papa weg was met zijn tweeën soms met zijn drieën in huis. Dat was echt superstil, maar wel gezellig hoor. Woensdag kwamen Tjorven en Fransizka terug, samen met een van de studenten, waar ze voor 10 dagen in haar huis hadden opgepast.
Ook Charlotte was teruggekomen, samen met een hele lieve puppy Lou, die ze gevonden had toen ze voor twee weken in Cape Town was. Donderag hadden we 's ochtens eerst om 8 uur een korte huismeeting. En dan om 10 uur een voorlichting over autisme van iemand ie op een school voor autistische kinderen les geeft. Daarna hadden we weer een korte huismeeting. Ja ja, het gedoe start al meteen weer. De huisvader gaat verhuizen, zodat we 's avonds zonder huisvader zitten. Eigenlijk is dat alleen nog geheim tot de jongens het ook weten. Maar nu krijgen we wel een kamer om 's avonds rond te kunnen hangen met de pc en tv.:D (hoop alleen niet dat er feestjes komen naast mijn slaapkamer als ik wil slapen) Daarna wat begonnen met schoonmaken.
Vrijdagochtend zijn we verder gegaan met schoonmaken, met een pauze om naar de trouwerij van prins William en Catharina (Kate) te kijken met zijn allen. Dat was eigenlijk te erg om te kijken, maar ja, beter dan schoonmaken wat we na die tijd weer moesten doen.
Zaterdag is Fran teruggekomen uit New York en zijn we 's avonds met het hele huis uiteten gegaan. Het was gezellig en lekker. Er hebben andere co-workers in ons huis opgepast. Tjorven en Fransika hebben alle dagen zich met die studenten bezig gehouden en wilde graag 's avonds nog uit, dus toen ben na het eten mee gegaan om het over te nemen van die andere co-workers. Gisteren waren er al drie studenten in huis, de meeste gewoon op vistie, maar iedereen is verbaasd als ze ons huis in lopen. En wij zelf ook eigenlijk, het lijkt alsof we al zijn begonnen met werken.
Vandaag de hele dag lekker buiten gezeten in de zon, wat heel raar is, omdat het al dagen slecht weer was, met regen, superkoud. Je denkt dat de winter begint, maar dan opeens is het weer supermooi weer.
Als het goed is komen straks nog twee studenten terug en de rest komt morgen, dus het wordt weer hard werken. Dinsdag hebben we als het goed is de bespreking over de vrije dagen en dan worden de schema's gewijzigd.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe term gaat worden. Eigenlijk duurt het niet zo heel lang tot de volgende vakantie begint. Ongeveer 6 weken ofzo.

groetjes XX Karmilla

  • 02 Mei 2011 - 06:06

    Ursula:

    Moet eigenlijk aan het werk maar even kijken naar jou zou web. Fijn om weer wat te lezen. Doei Ursula je hard werkende moeder hahaha

  • 02 Mei 2011 - 14:07

    Yvonne:

    Hoi Karmilla, het is nooit onzin wat je ons te melden hebt. Kijk altijd erg uit naar je verhalen. Dus wacht nu vol spanning op de volgende.Groetjes Yvonne

  • 02 Mei 2011 - 18:33

    Oom Leo En Okarin.:

    Nog eens geprobeerd. We werden er voorheen uitgedonderd. We hadden al een briefje voor je geschreven vanuit Slovenie. We doen het in het kuuroord nl. erg goed. Okarin valt misschien wel een pond af die week en ik Leo misschien wel een kilo, maar dat moeten er eigenlijk voor ons allebei 4 kilo zijn! we hebben het overigens erg naar de zin. Sporten elke dag erg veel. Leuk om je verhaal te lezen. Ik heb dat al meer gedaan maar toen geen reactie geplaatst. Vanuit Slovenie heel veel groetjes en werk ze nog een paar maanden.

  • 02 Mei 2011 - 19:50

    Karmilla:

    hoi allemaal.
    eingelijk zijn de weken weer bijna het zelfde als voor heen het elke week het zelfde maar toch is het altijd weer anders wat het wel leuk maakt. ik ben zeer benieuwd hoe dit turm gaat zijn we zijn vandaag al begonnen met een co-worker meeting (alle huzien zeuren over huisvader en moeder) eingelijk is alles best wel een gedoe hier maar heel leuk dat bijna iedereen weeer terug is. oma en leo veel suc6 met afvallen:P en ga lekker door met sproten.
    groetjes karmilla

  • 03 Mei 2011 - 20:59

    Felice:

    Ik zag vandaag op tv iets over die bavianen die in omgeving Cape Town keukens binnenvallen en rotzooi trappen. Tralies voor de ramen en alsnog chaos. Dus nu weet ik eindelijk hoe het eruit moet zien als er weer eens een in jullie huis zit. ;)

  • 04 Mei 2011 - 20:00

    Karmilla:

    hai fe.
    dat is zo grappig erg is het he. gelukkig is er altijd iemand in huis die het merkt zodat het niet echt alles kapot kan gaan. en het is niet alleen in huis die rotzooi maar ook buiten. als de aval word opgehaalt daarvoor licht altijd de compost al overal rond. vandaag was er ook een in de insite tuin.proberen binnen te komen maar gelukkig nu genoeg mensen die het op tijd zien maar ze zijn allemaal bang voor die beesten en gaan dan gillen wat ik ook deed toen ik oog in oog stond met een. zondag zaten we allemaal gezellig buiten toen fransicka tegen tjorven zei er is nu een baboon in je kamer. ze slapen boven en er is een lader voor tjorven haar raam. dus tjorven naar boven rennen in iets van 20 seconder ofzo. en begon kei hart op de deur te slaan zodat de baboon er uit kon wij zagen hem weg renenn met iets in de handen bleek later toen tjorven ging zoeken wat ze msite een ding met speciaal brood te zijn van haar moeder ofzo. en had de mais van de popcorn opengemaakt. en het stonk ongelovelijk. fransicka had een haarig been door het raam zien gaan dus concluderde dat het wel een baboon moest zijn. anders was die hele kamer gerumineerd echt erg irritand zijn die beesten de eeste keer super grappig maar hoelanger je hier bent hoe meer je je gaat irriteren aan ze. (ik snap nu wel waarom ze schieten om ze te verjagen oka;l vind ik het nog steeds niet heel leuk)

    groetjes karmilla

  • 05 Mei 2011 - 09:28

    Herman:

    hoi karmilla
    maak je wel een mooie foto voor mij van die apen, want die heb ik nog niet die stomme beesten bleven nooit wachten totdat ik mijn fotocamera klaar had. Verder alles goed ? En ik had al verteld dat het in nederland beter weer werd dan daar in afrika iereen krijgt gewoon waar hij recht op heeft(ha ha)
    groetjes en kusjes hb

  • 05 Mei 2011 - 11:34

    Kamrilla:

    hai papa.
    jij bent echt een vals kreng :D
    ik heb recht op dat mooie weer niet jullie. :D (grappje) maar het mag hier ook wel wat mooier worden.
    vandaag was ik aan de wandel en zag ik bij st.martens een baboon heel rustig de afval door spitten was mooi om te zien alleen eingelijk niet goed maar ja. alleen natuurlijk heb ik mijn kamer als ik aan het werk ben ook niet bij me :S dus nog steeds niet het perfecte plaatje want als dat stome beest in huis is laten we het niet zitten tot we de kamera eindellijk hebben gepakt en foto's gemaakt:P dan is het hele huis kapot. maakt wle een mooie foto.

    groetjes karmilla

  • 05 Mei 2011 - 16:52

    Eva:

    Hoi meis, wij zitten op dit moment in Nieuwland. Elke dag zitten we een paar uurtjes op de fiets, en of en toe lekker in de zon. We verheugen ons al weer op zaterdag, want dan wonen we weer op het strand. We hebben dan geen last van bavianen, maar van een soort rups. Als je in aanraking komt met de haartjes van die rupsen dan kun je emorme uitslag en een brandend gevoel er aan overhouden. Geef mij dan maar de bavianen, want ik begrijp dat je die best goed kan verjagen. Gho Kar over een maandje of 3 ben je weer thuis. Wat zal dat gek voor je zijn en voor je omgeving. Gewoon weer gaan sparen dat je er weer naar terug kan en misschien kunt gaan wonen, ik help wel mee met het zoeken van een leuke woning ofzo en het opknappen ervan. Weet je al wat je over 6 weken gaat doen????
    Geniet maar weer lekker en wordt gewoon vriendjes met de bavianen. Je houdt het wel weer vol dikke knuf van de 5vees.

  • 06 Mei 2011 - 13:04

    Karmilla:

    hoi eva.
    ik hou het ckkr wel vol is wel leuk om weer te werken. of ik hiet wil wonen weet ik nog niet maar wil ckkr nog wel een keer terug naar afrika voor vakantie.:D
    en idd heel raar om weer terug te gaan :P maar ik hoor hier al van de andere dat ik in de maanden dat ik hier ben veranderd ben dus ben benieuwd hoe dat thuis gaat zijn :P

    groetjes karmilla

  • 08 Mei 2011 - 13:22

    Arie:

    bedankt voor je kaart en gefeliciteerd met je vader(oke nog niet jarig). hoe is het met je. hier is alles goed en gezond. het is fantastisch weer het warmste van heel europa ongeveer 28 graden en zakt snel. we werken ons nu toe naar onze vakanties. de eerste in juni. karmilla het ga je goed. xxx.arie

  • 08 Mei 2011 - 18:47

    Karmilla:

    hai.

    het gaat zekker goed hier. en bedankt ik weet dat hij officeel nog niet jarig is maar toch alvast bedankt.
    het weer hier is echt niet lekker. vandaag de hele dag hele harde wind. en de rest van de week heeft het behoorlijk veel geregend.

    groetjes karmilla

  • 09 Mei 2011 - 11:35

    Lidy:

    Hoi Karmilla,

    Ik ben vrijdag terug gekomen uit Suriname. Ik heb een superreis gemaakt met Wim. Vandaag ben ik nog lekker vrij en kan ik mooi even jouw laatste belevenissen lezen. In Suriname zijn heel veel Nederlandse stagiaires, misschien ook iets voor jou? Het is wel erg warm daar hoor, net zo'n temperatuur als in de vlindertuin in Emmen.
    Op het vliegveld van Paramaribo zag ik zomaar ineens een Surinametasje hangen. Ik heb het voor je meegenomen.
    Nog heel veel plezier die laatste 88 dagen!!
    doei en groetjes van Lidy

  • 09 Mei 2011 - 11:41

    Karmilla:

    hai lidy.
    mooi dat je genoten hebt van je reis in suriname. Ik dacht eerst ook over naar suriname te gaan maar zuid-afrika trok me toch meer en allebei praten ze een soort van nederlands.:P
    echt helemaal super van die tas mijn verzameling word echt groot zo leuk.:D:D:D:D:D heel erg bedankt alvast en ook nog voor dat boek die je aan papa had meegegeven.

    groetjes karmilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 31820

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: