leuke dagen - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu leuke dagen - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

leuke dagen

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

16 April 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Hoi allemaal.
Papa is net een kwartier geleden vertrokkken naar Cape Town.
We hebben echt veel leuke dingen gedaan. Dinsdag zijn we naar Cape Town geweest, naar de table mountain. We zijn er niet op geklommen maar met de kabelbaan omhoog gegaan. Maar toen we boven waren hebben we tot het einde gewandeld. Toch ook nog een paar uur klimmen. Het was supermooi weer. We zouden eerst nog andere dingen ook doen, maar het werd al best laat. We zouden ergens in Cape Town slapen, alleen we wisten totaal niet waar we heen moesten. Dus na een half uur in de Chaos rijden, wilde papa er toch maar uit. Maar nog steeds geen idee waar we heen zouden gaan, toen we een bordje met Somerset-west tegen kwamen. Ik wist dat we daar langs moesten, dus wij dat volgen. Ik had ook gehoord dat daar een shopping mall was, dus wilde wel even kijken, en ook even naar een vvv geweest. Toen we daar weggingen, was het ongeveer 6 uur ofzo. En hier wordt het rond 7 uur donker. Maar met ons goede kaartleesniveau en het ingewikkelde van de borden hier, hadden we waarschijnlijk de goede afslag gemist. We kwamen uit in the middle of nowhere, in de bergen en benzine begon op te raken. Op het laatst begon het lichtje te branden en wij hadden nog geen idee waar we waren, en nergens benzine pompen te vinden. Op het laatst vonden we de goede weg en waren aan het in schatten hoeveel km het nog was. We gingen echt aftellen van nu nog 10, nu nog 8, nu nog 6, want dat zouden we als het moet nog kunnen lopen. Maar gelukkig hebben we het net gehaald. Alleen was papa helemaal kapot na 6 uren rijden, het lopen op de tabel mountain, alles. Achteraf is het een leuk verhaal, maar toen was het wel even van: wat moet je doen als je stilstaat waar niemand is? Ik was m'n mobiel vergeten, dus geen nummer om te bellen, maar het is goed gekomen.

We wilden eigenlijk een dag later naar Robbeneiland, dus ook de volgende ochtend weer heel vroeg opstaan en op pad, omdat we om 11 uur weer in Cape Town wilden zijn. Robbeneiland was echt superleuk! Eerst met de boot over en dan in een tourbus over het eiland. En later een rondleiding in de gavangenis door een ex-gevange. Dat was superinteressant. Dus ja, we hebben ook nog wat cultureels gedaan nadat we alle leuke beesten gezien hadden. Waar de boot lag, was een heel leuk touristenplekje, dus lekker daar wat rondgelopen.

De volgende dag waren we echt supermoe en hebben we lekker niks gedaan. Wat door Hermanus gelopen en daarna naar het strand. En 's avonds lekker uiteten.

Vrijdag de laatste echte dag. We zijn naar Calledon geweest, de hot water springs. Ik had gehoord van anderen dat het heel mooi moest zijn, en dat als je van Camphill bent, meer dan de helft korting kreeg. Dus dacht ik dat wil ik ook wel eens proberen. Het was echt superlekker. Er waren verschillende baden met verschillende temperaturen. De eerste was boven de 40 graden, bijna 50 dacht ik, die was echt te warm. En dan werd het steeds wat koeler. De koudste was rond de 28 graden, dacht ik. We hebben daar heerlijk ontspannen in de zin gelegen. Op die mnaier komen wij de dagenn wel door!

Vandaag nog snel wat laatste dingetjes die ik wilde hebben uit Hermanus gekocht, nu ik nog een auto voor de deur had staan. :D Nu is papa op weg naar het vliegveld. En zal ik na het weekend echt met school gaan beginnen.
Het was echt een supervakantie!


groetjes -XXX- karmilla

  • 16 April 2011 - 15:26

    Eva:

    Hoi meis,
    Ook dit verhaal is weer een geweldig hoofdstuk/aflevering van de film. En in een film kun je het zo spannend maken als waar jullie nu even aan gedacht hebben.
    Het zal wel weer even wennen zijn nu Herman weer vertrokken is. Nu moet je ook weer alles in het Engels vertellen. maar de dagen vliegen voorbij, het is nog maar 111 dagen en dan kom jij ook weer al naar huis. Bedankt weer voor het spannende verhaal en geniet weer verder. Dikke knuffel van de 5Vees.
    P.s. Hier even een berichtje van Elisa. Ik wil je bedanken voor je mooie zelfgemaakte kaart. Ik heb een leuke verjaardag gehad en met 2de paasdag vier ik m'n kinderfeestje. We gaan dan minute to win it spelen. Ik heb er veel zin in. Knufje van mij.

  • 16 April 2011 - 15:33

    Eva:

    Nog even iets. Ik hoef er niet aan te verdienen hoor. De opbrengst mag wat mij betreft naar een goed doel in Zuid-Afrika. We brengen het dan samen daar persoonlijk wel naar toe, vind je dat ook een goed plan? Zo nu ga ik echt weer even wat anders doen kus Eva.

  • 16 April 2011 - 18:37

    Karmilla:

    hoi.
    ik vind het een goed idee. alleen vanavond heb ik samen met die andere nederlander hier gegeten dus nog steeds nederlands gepraat :D was trouwens heel gezellig.
    mooi dat je de kaart leuk vond. en ik vind het idd een goed idee om het gedl hier samen heen te brengen X
    karmilla

  • 16 April 2011 - 19:44

    Ursula:

    Hoi Lieverd
    Heb rond 8 uur contact gehad met Herman was toen net geland in Johannesburg. Ik verheug me op morgen. Succes met je schooldingen en geniet nog van de rest van deze vakantie. We spreken elkaar weer. Doei groetjes Ursula

  • 17 April 2011 - 12:11

    -O- Karin:

    Hoi Karmilla dit zijn verhalen waar ik heel erg van kan genieten.Ook de spannende Gelukkig kom ik ze ook nog steeds tegen.Doch fijn ,dat uiteindelijk alles weer goed komt!
    Anders?
    Als alles goe verlopen is ,is je vader nu weer thuis ik zal zo eens informeren.Maak het goed,en succes met je werk voor school.
    Groetjes -O-Karin

  • 17 April 2011 - 17:17

    Felice:

    Hoi Eva,
    Ik wil toch eigenlijk wel graag meedelen in de winst. Als arme student kun je dat wel gebruiken. ;)

  • 17 April 2011 - 19:26

    Karmilla:

    hoi.
    van mij mag je wat geld hebben. ik wil misschien zelf ook wat houden licht aan hoeveel het opbrengt. en de rest brengen we naar hier. lijkt me wel wat om de huizen te laten opknappen is echt allmaal oude dingen.

    groetjes karmilla

  • 18 April 2011 - 09:30

    Herman:

    hoi karmilla
    Ik ben ondertussen ook weer thuis, had maar 20 min vertraging valt wel mee op een reis van 19uur vliegen en wachten.Verder erg moe, heb weinig geslapen in het vliegtuig. Mama stond op schiphol op mijn te wachten met bloemen altijd leuk.Ik heb een leuke vakantie gehad die te snel voorbij was.Het is een aanrader voor iedereen. Karmilla doe maar de groeten aan iedereen die ik daar ontmoet heb en bedankt ze maar voor de bijzondere gastvrijheid die ik daar genoten heb.

  • 18 April 2011 - 09:33

    Karmilla:

    hoi papa.
    dat valt idd wel mee :D ik zal het tegen ze zeggen :D en idd leuk die bloemen maar je was maar weg voor 10 dagen :P
    groetjes karmilla

  • 18 April 2011 - 12:28

    Eva:

    Hoi meis,
    Als we al zoiets moois gaan maken voor op het witte doek, dan gaan we het zo wie zo opnemen daar waar je nu bent. Het wordt zo wie zo een enorme klapper, dus jij en je zus kunnen meedelen in de opbrengst, maar ook de mensen aldaar. Ze zullen allemaal een graantje mee pikken. Wanneer moet je nu weer aan de slag?? Heb je daar nu nog wel zin in??
    Ik moet zo ook even naar school voor een gesprek, ik ben benieuwd hoe dat zal verlopen. Ga ik nu nog even van het zonnetje genieten, goede energie opdoen. Doe jij dat ook maar, kun je er daarna weer lekker tegenaan.
    Dikke knuf van Eva.

  • 18 April 2011 - 13:46

    Karmilla:

    oke mooi als iedereen er aan kan verdienen. En ja hoor is wel leuk om weer te beginnen straks maar iedereen komt pas terug 2 mei ofzo. de co-workers rond de 27 ofd 28 ofzo.
    dus ik heb nog heel veel tijd.
    groetjes karmilla

  • 19 April 2011 - 11:53

    Ursula:

    Een beetje overdreven dat ik daar met bloemen stond 1 roos en een bloemetjes jurkje en het was 12 dagen voor mij de reistijd niet te vergeten. hahaha. En wie weet met wat we in augustus op jou staan te wachten. doei groetjes en kusjes Ursula

  • 19 April 2011 - 11:59

    Karmilla:

    hoi.
    wat voor bloemetjes jurk heb jij gekocht :P:D en wel lief hoor die roos. je maakt me bang als je dat zegt doe niet overdreven anders keer ik gelijk weer om :D grappje ow 12 dagen is natuurlijk super lang :P
    groetjes karmilla

  • 20 April 2011 - 11:14

    0pa En Oma:

    hoi karmilla ik ben blij dat je naar je zin heb gehad ik heb spijt dat ik er niet bij ben geweest ? maar ja jammer dan nu doe ik het maar met de foto,want ze komen zondag want 2'de paasdag is Arie jarig 50 jaar.oke dat was het weer voor vandaag
    groetjes opa en oma nog veel plezier met je werk je vind het wel heel leuk heb ik begrepen kusjes oma

  • 20 April 2011 - 14:10

    Karmilla:

    hoi.
    het was idd leuk geweest als iedereen die zegt dat ze er nu spijd van hebben gewoon mee waren gekomen:D we hebben een hele leuk vakantie gehad. En ik hoop dat de familie een gezelige verjaardag gaan vieren samen:D

    ik ben zo blij eindelijk wat gevonden om gtst te kunnen kijken. heb bijna nu van de hle maand april gezien en ben een soort van klein beetje bij mis nog wel wat info maar vanaf nu kom ik langsaam aan weer bij:D gister avond en de hele dag vandaag lekker gekeken als het al straks niet meer werkt heb ik iig hel veel kunnen zien hoop natuurlijk dat ik het kan blijven volgen:D

    groetjes karmilla

  • 22 April 2011 - 13:27

    Ursula:

    Hoi
    Het lijkt erop dat wij het nu hier warmer hebben dan jij daar. Bel vanavond even ben nu druk aan het werk. We hebben een lekkere paasbrunch gehad ik had gevulde chocolade eierenen gemaakt met pudding en kleine eitjes.
    Doei Ursula dikke kus

  • 23 April 2011 - 08:14

    Karmilla:

    hoi mama.
    ik had je wel al gesproken maar dit nog niet gelezen:D.
    hoe heb je die eieren gemaakt? klinkt erg lekker :D
    ik weet niet of wij veder nog wat aan passen gaan zien maar dat zie ik wel.
    gister avond de laaste avondmaal was wel gezellig. De gene die geloofde vertelde wat god voor hun gedaan had was zo schattig. alleen als het niet over god ging waren het nog steeds goede verhalen zodat je echt iets weet over iemand. sommige begonnen zelf te huilen. was echt mooi om te zien hoe die andere er helemaal in op gingen.

    groetjes karmilla

  • 24 April 2011 - 16:57

    Marlies:

    Hoi lieve Karmilla,
    Het is al weer even geleden dat ik tijd heb genomen om jou prachtige avonturen te lezen. Geweldig! Ik heb ook gelezen dat je een leuke tijd met Herman hebt gehad. Ondertussen ook nog aan onze verjaardagen gedacht. Lief, dank je wel!
    Het is een prachtige paasdag, heel warm. Madelief wilde eieren zoeken, maar er was er één door de warmte al gaan smelten. We moesten weer denken aan het eieren zoeken vorig jaar. In Oisterwijk.
    Sabine is op kamp van het koor, als leiding. Nou petje af voor de gene die het weer moest regelen, hahaha. Jazzmin is lekker aan ´t chillen. en Donna is aan het voorbereiden dat ze mee kan skiën. Dus wel super uit eenlopende activiteiten.Zo is het hier ook nooit saai. Nou doei dikke kus van mij XXX

  • 25 April 2011 - 10:50

    Eva:

    Hoi meis, Wij hebben alle eieren weer verstopt en zijn in afwachting of alle kinderen die uitgenodigd zijn ook komen zoeken. Vandaag vieren we dat Elisa 11 jaar is met haar klasgenoten. Dat is goed te doen met temperaturen van ±28 graden. Doen jullie daar eigenlijk ook nog iets anders dan gezellig samen voor de laatste avondmaal, met zulke dagen als Pasen en andere christelijke feestmomenten? Of is het gewoon lekker chillen en in het water met je billen? Lukt het toch ook nog om voor school te werken? Heb je nog speciale dingen in het vooruitzicht of is het nu echt aftellen om weer in het warme Nederland te komen? Het is namelijk nog maar 100 en 2 dagen, wat gaat het snel hè? Zo ik ga nog even in de zon voordat het hier heel druk is. Dikke knuf van ons uit Veghel.

  • 25 April 2011 - 12:53

    Ursula:

    We zitten lekker bij Arie op het balkon te sudderen. Die chocoeieren had ik door de helft gesneden met een warm mes en dan gevuld met pudding en kleine suier eitjes als versiering. tot gauw online pc of telefoon. Doei Ursula

  • 25 April 2011 - 16:28

    Karmilla:

    We doen eingelijk niks niet eens in het water veel te koud. maar lekker op de bank hangen filpjes kijken onder een deken anders vriezen we dood.:S
    omdat er geen studenten zijn doen we hier eingelijk niks aan de feestdagen maar we hebben even bij de farm gekeken hadden een spelletjes dag op ons grasveld:D voor school doe ik ook niks want heb wat vragen maar te laat gesteld ivm de vakantie daar.
    veder ook nog niet echt iets in het voor uitzicht maar ook niet aftellen dat doet tante eva wel voor me elke keer schrik ik weer hoesnel het allmaa gaat. geniet nog van me laaste vrijedagen voor alles weer begind.

    XXX KAMRILLA
    groetjes karmilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 31818

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: