wauwww!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu wauwww!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

wauwww!!!!!!!!!!!

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

11 April 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Hallo allemaal.

Gisteren hebben we een lekkere rustige dag gehad. Eerst zijn we naar de cross gelopen en 's middags naar het strand.

Vandaag was echt geweldig! Wij werden ergens opgepikt en zijn naar de Gansbaai gebracht, waar de shark diving (haaienduiken) plaatsvond. Eerst kreegen we een uitleg over hoe het zou gaan. We waren met een groep van 20 en 4 van de crew. We gingen eerst op een boot, klots klots over de golfen, waar we onderweg dolfijnen naast ons zagen zwemmen. Toen we op de plek aankwamen waar we stil gingen liggen, werd er visvoer van boord gegooid om de haaien aan te trekken. Toen we ze allemaal gezien hadden, ging de eerste groep onder water. Er kwamen steeds meer haaien. :D Ze hadden een soort speelding met vissenkoppen eraan en elke keer als er een haai kwam trokken ze het op, zodat je heel veel mooi dingen kon zien. Als je aan het wachten was, zag je ze echt happen naar de vis en onder water kon je ze bijna aanraken, als dat niet te gevaarlijk zou zijn geweest. De kooi was heel klein en hele dunnen tralies. :D
Maar het was echt geweldig! Wij waren als laatste groepje en ze waren de hele tijd in het Engels aan het praten, maar toen wij in het water hingen begonnen ze ineens Afrikaans: " komt een hele grote". Dat ze de hele tijd omdat ze in het Engels praatten, maar ineens in het Afrikaans overgingen, had ik zo iets dat is wel heel raar. Je hoort dan hoe enthousiatst de mensen worden die dat werk elke dag doen. Toen had ik wel zo iets ohoo snel kijken onder water. Ik was eigenlijk wat te klein waardoor het heel zwaar was onder water te komen en dat je benen niet te veel bewegen uit de kooien. :D Maar die haai was zo groot, later hoorde ik 4,5m lang.
Het was echt supergaaf, alleen werd ik op het laatst wel wat zeeziek, want we hadden uren op het water gedobbert met een visgeur. Vooral toen iedereen uit het water kwam en heel dicht bij stond werd ik wel misslijk, maar gelukkig gingen we toen weg en varend was het minder. We hebben ook nog een zeehondjeseiland gezien en zijn toen weer terug gevaren.
Het was een geweldige dag een hele evaring.

groetjes karmilla


Hallo allemaal
Hier eenmalig een berichtje van Herman.
Het is hier fantastisch. Het is een hele aanrader. Eerst de safari, die was indrukwekkend en ook vooral zeer luxe. Maar het shark cage diving is erg indrukwekkend, vooral die hele grote 4,5 meter white shark met een hele grote bite mark in his neck. Verder hoef ik niet zoveel toe tevoegen, want Karmilla heeft alles wel verteld.

groetjes


  • 11 April 2011 - 17:08

    Yvonne En Pauline:

    Hoi Herman en Karmilla, wat een geweldig verhaal over die haaien. Wel eng hoor. Wat beleven jullie toch veel . En karmilla wat knap dat je zo goed tegen die visgeur kon. Heel veel groetjes van ons

  • 11 April 2011 - 17:28

    -o- Karin:

    Wat ontzettend leuk dat jullie ons zo mee laten genieten.Avontuur is wel wat voor Karin.Wie weet lukt het mij ook nog een keer een reis Afrika te maken. Met dromen in je hoofd blijf je lekker gezond.
    Ik denk ,dat dit wel hoogtepunten van een stage en een reis zijn of komen er nog meer? Karmilla en Herman genieten jullie er maar lekker van.Groetjes Karin.

  • 11 April 2011 - 17:44

    Felice:

    Ik begin er steeds meer spijt van te krijgen dat ik niet mee ben gegaan. Het is dat ike cht niet wegkon, maar anders.. Pff, ik wil ook! Eerst die safari, dan de haaien. Ik ben jaloers!

  • 11 April 2011 - 20:24

    Arie:

    ik sluit me bij felice aan ik ben ook jaloers.ik vind het leuk dat jullie het naar je zin hebben, en herman een droom komt uit, heb je niet voor niets
    zoveel natuurfilmen gezien en ik vind het leuk dat je dochter het zelfde leuk vind.Nog veel plezier en geniet ervan want dat doe je misschien nooit meer.groeten arie

  • 11 April 2011 - 20:44

    Sabine:

    Nou wat maken jullie toch weer allemaal mee zeg, hoe stoer!!
    Mij lijkt het een beetje eng maar ook wel weer heeel vet..
    Geniet er maar lekker van met z'n 2en.. Veel plezier morgen in capetown en benieuwd wat je daar weer gaat zien en doen!
    Groetjes voor jullie allebei! Liefs Sabine

  • 12 April 2011 - 04:39

    Wilma:

    Echt gaaf om dit te lezen zeg.
    Ik zou willen dat ik er bij kon zijn geweldiggggg.
    groetjes van ons allemaal

  • 12 April 2011 - 09:11

    Eva:

    Hoi meis en Herman,
    Gister had ik al gelezen wat een mooi vervolg op onze avonturen film. Die Felice en ik al op de dag dat je bent vertrokken begonnen zijn. Volgens mij wordt het een heel lange film, of een die bestaat uit verschillende delen. Daar moeten we ons nog eens goed over buigen. En wie gaat de rol innemen om bij de haaien te duiken?? Die vraag hebben we ons al eens afgevraagd. Karmil ik denk dat je die zelf moet gaan invullen. Sabine is al afgevallen, die vindt het te eng.:):) Even zonder gekheid, echt helemaal te wauw!!!!!!! Hebben jullie foto's kunnen maken of misschien wel een stukje kunnen filmen??? Over 115 dagen kunnen we met z'n allen naar jouw foto's komen kijken en die van Herman hopen we al eerder te kunnen zien.
    Veel plezier verder met z'n tweetjes en tot gauw. Dikke knuffel van uit het zonnige Veghel.

  • 12 April 2011 - 09:13

    Elisa:

    Dank je wel voor je post. Gister is er een oranje envelop op de mat gevallen. Ik heb de envelop nog niet open gemaakt, dat doe ik morgen pas. Veel liefs en geniet maar fijn van Elisa.

  • 12 April 2011 - 09:22

    Ursula:

    Hoi,
    Ik ben niet jaloers maar ik vind het geweldig dat jullie dit allemaal samen kunnen doen. En Felice jou tijd komt nog wel. Veel liefs Ursula

  • 12 April 2011 - 11:05

    Opa En Oma:

    hoi Karmilla en Herman blij dat jullie het naar de zin hebben daar lijkt mij ook heel leuk maar jammer ik ben er niet maar ik gun het jullie van harte hoor groetjes van ons
    en Karmilla nog bedankt voor je mooie kaart Herman ook nog veel plezier daar kusjes van ons hier doeiiiiiiiiiiiii opa en oma

  • 12 April 2011 - 16:41

    Lidy:

    Hoi Karmilla en Herman,

    Leuk om te lezen wat jullie daar allemaal uitspoken zeg! Wel eng met al die beesten! Kijk maar goed uit! Ik had wel verwacht dat jullie het vet leuk zouden hebben. Het wordt straks vast moeilijk om weer afscheid te moeten nemen van elkaar. Geniet nog maar lekker van die laatste dagen samen. Ik ben benieuwd naar de foto's!

    groetjes van Lidy

  • 12 April 2011 - 19:47

    Karmilla:

    hoi.

    voor in de film vind je vast wel iemand anders te spelen:D ik zou het nog wel een keer willen doen maar we hebben het al op film wil niet ook nog in jullie film gaan spelen die als het goed is voor veel mensen te zien is :D:P
    ik heb hier wel al iemadn die graag haar zelf wil spelen in de film hoef je niemand meer voor te zoeken :D je krijgt wel spierpijn van haaien duiken :S ik heb al de hele dag last van mijn armen maar dat was het wel waard.
    nog maar 115 dagen gaat wel echt heel snel allemaal dat is niet zo lang meer:S.

    groetjes karmilla


  • 13 April 2011 - 16:48

    Felice:

    Het boek is nog lang niet klaar, maar het zal er komen.. :P

  • 13 April 2011 - 20:47

    Karmilla:

    hai fe
    jullie willen allmaal geld erdiennen aan mijn avonturen :D dat is mooi maar ookal speel ik er zelf niet in ofzo wil ik tog een deel van de opbrengst hebben :D
    ik heb nog wel een leuk stukje voor in je boek. maar dat komt later wle :D
    ik heb trowuesn 2 kaarten van je dankje wel

    XXX KARMIlla

  • 16 April 2011 - 07:21

    -O- Karin:

    Als je de herinneringen stevig vasthoud aan deze fijne dagen ist het misschien niet zo zwaar als Herman weer weg is.
    Hartelijke groet Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 31816

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: