Eindelijk een berichtje van mij! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu Eindelijk een berichtje van mij! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

Eindelijk een berichtje van mij!

Door: Karmilla

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

01 Juli 2013 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk een verhaaltje door mij zelf geschreven.
Niet dat ik heel veel toe te voegen heb aan wat mama allemaal schrijft.

Zaterdag ben ik tegenover mijn huis wat gaan drinken in een soort barretje. Ik heb er geit gegeten, wat eignelijk best wel lekker was. En ze hadden superschattige puppies waar ik mee heb gespeeld. Ik mocht er wel een hebben als de mensen in mijn huis het goed vonden, maar dat vond ik toch niet zo goed idee. Dan moet ik hem na 4 maanden toch achter laten.

Zondag is Amanda, een Amerikaanse student die ook in Tongo woont, geweest en hebben we gekaart.

Vandaag zijn we in Bolga omdat het en nationale feestdag is en alle scholen dicht zijn. We gaan straks ergens eten waar we van gehoord hebben dat je er alles kunt bestellen, pizza enzo. Ik ben zo benieuwd, heb echt zin in een echt maaltijd. Ik zal wel laten weten of het zo goed was als ik nu hoop dat het is.


Veder kan ik wel iets over mijn huis vertellen. Mijn vader is een pastoor en een hoofd van een school, waar hij ook woont met zijn vrouw en kinderen. Het huis is 10 minuutjes fietsen van het huisi waar ik woon. Daar woon ik met zijn moeder, die praat geen Engels. Stella, zijn tweede moeder die wel Engels praat, is verpleegster geweest. Verder woont er de oudere broer van mijn vader (ik denk dat hij ook nog een ander huis heeft) maar zijn vrouw en kinderen wonen er wel. Hij heeft een tweeling van 4 jaar en een meisje van 12. Veder lopen er nog wat mensen rond maar waar die precies wonen weet ik niet.

Zaterdag heb ik mijn was helemaal alleen gedaan, mijn handen waren helemaal kapot. Maar dat moet nog wennen.

Veder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet vertellen. Ik word ondertussen wel gek van alle dieren in mijn kamer. De mieren komen zelfs door mijn klamboe heen, erg vervelend.

Groetjes Karmilla

  • 01 Juli 2013 - 15:10

    Wilma:

    Leuk om nu eens iets van jezelf te lezen. Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar.
    Veel plezier verder daar en wenlezen wel weer.
    Grortjes wilma

  • 01 Juli 2013 - 15:14

    Tineke Westerbeek:

    Meid, ik hoop dat je straks lekker gaat eten, ik vind het sowieso heel dapper van je dat je daar woont en werkt. Ik moet niet denken aan al die enge dieren daar....
    Veel liefs van Willem-Jan, Jan-Willem, Anna en mijzelf.

  • 01 Juli 2013 - 17:01

    Jan EnCorrie Jager:

    Leuk om wat van je te horen. Fijn dat je moeder ons op de hoogte heeft gehouden. Het is daar wel een heel andere wereld om in te leven. Je doet wel heel veel ervaring op dat is voor jezelf erg belangrijk. Wij wensen je een mooie en leerzame tijd toe.

  • 01 Juli 2013 - 19:37

    Ursula:

    Voor de liefhebber Karmilla heeft een pizza met kip gegeten ze vond het heerlijk ze heeft hem gedeeld met Amanda want ze kunnen niet meer zoveel eten en donderdag gaat ze weer. hahaha

  • 02 Juli 2013 - 00:21

    Marlies:

    Hoi lieve Karmilla
    Een fijne vrije dag en zo te lezen vind je je draai wel. En wat zul je weer veel waarderen als je weer terug bent. Wat hebben wij toch eigenlijk kleine problemen. Kus vanuit Boxtel

  • 02 Juli 2013 - 14:59

    Eva De Voogd:

    Hoi hoi meissie.
    Als je weer wat verder bent in je avontuur, dan heb je niet eens meer in de gaten dat er zoveel diertjes zijn.
    Jammer dat we elkaar nu niet kunnen zien, want dan hadden we in gebaren taal met elkaar kunnen communiceren.
    Geniet weer verder, doe ik ook in mijn hangt in de zon.
    Knuf en kus vanaf de roekdonk.

  • 09 Juli 2013 - 12:34

    Opa En Oma Beekhuis :

    HOI KARMILLA ben blij dat het goed gaat daar .ben nu weer thuis
    maar ik bel je nog zeer binnenkort groetjes van ons hier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 31825

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: