druk weekje - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu druk weekje - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

druk weekje

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

18 Juli 2013 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Deze week is voorbij gevlogen.
Afgelopen zaterdag ben ik in Bolga geweest om stof te kopen voor een leuk jurkje. Echt een beetje op souvenirjacht samen met 2 Nederlandse vrijwilligers en een docent van de school. Het was echt supe gezellig. Blijkt onze taxichauffeur de broer van die docent te zijn.

Zondag weer kleding gewassen, eigenlijk was het helemaal geen mooi weer, dus toen ik klaar was kon ik niks buiten hangen, want het begon te regenen. Dus op een creatieve manier heb ik mijn kamer anders ingericht, dat ik alles wat beter georganiseerd heb.
Ik lag in m'n kamer en had het zo koud dat ik dacht wat moet ik nou. Dus toen het stopte met regenen, dacht ik: hardlopen, zo lang geleden, laat ik dat eens gaan doen. Ik stond er helemaal klaar voor om een rondje te lopen, zegt iemand van de familie: ze gaan wel denken wat een gek wit persoon. En wat blijkt als ik buiten aan het rennen ben, iedereen wijzen en lachen, willen praten. Zo grappig.
Maar toen ik terug was dacht ik shit, nu moet ik douchen, maar het is zo koud (buiten douche).

Maandag ben ik mee geweest met een project van Nurses on Tour. 's Morgens werd ik om 7 uur ergens gebracht door de taxichauffeur. Ik hoopte dat het de goede plek was, en ja, dat was het gelukkig wel. Ik werd opgepikt door een busje van NOT, waarin ik met de studenten uit Nederland en de docent supergezellig mee heb gepraat. En op naar Wali Wali, een klein dorpje, naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Toen we daar waren, bleek dat er mensen van het ziekenhuis mee wilde om de baby's te vaccineren. Wij allemaal gepropt in het busje, op de Afrikamanier, bij elkaar op schoot etc., door het bos, over een superslechte weg. We kwamen nog een keer vast te zitten en lang dat we er over deden. Maar ja, wel mooie omgeving.
Toen we er aankwamen, hebben we het programma gedaan: voorlichting door midden van een toneelstukje, netten uitdelen, dansen etc.
Maar ja, ik had in de middag in Bolga afgesproken wnat ze dachten dat we wel om 2 uur terug zouden zijn. Niet dus. Maar heel lief, ze hadden eten voor me meegenomen. Op de terugweg wilde de taxi me zo veel laten betalen dat de mensen van Nurses on Tour me met de motor naar huis hebben gebracht. Maar hier rijden ze gevaarlijk, en dan al dat zand. Het was best wel eng, maar heb het overleefd. Een hele leuke maar vermoeiende dag.

Dinsdag na school hebben we een knutselmiddag gedaan, was superleuk. We gingen ook schminken. Hartjes en vlinders op de arm en op een gegeven moment wilde de hele school, maar er zitten 400 kinderen op, dus dat kan nooit. Om 4 uur moesten we wel stoppen, heel sneu voor de andere kinderen maar niks aan te doen.

Woensdag op de school was 1 van de kinderen zo vies dat ik en Lisa hem mee hebben genomen en hem hebben laten douchen. Ook hebben we zijn kleding gewassen en toen kon de huisvader ineens wel schone kleding brengen omdat ik het vroeg. Dat jongetje vond al die aandacht helemaal leuk. En alle andere kinderen zagen dat hij schoon was, want toen we langsliepen gingen ze er allemaal over praten. Echt erg dat dat niet goed gebeurd door de mensen die daar voor moeten zorgen.

De rest van de tijd wat rondgehangen met de familie en gespeeld met mijn hondje. Ze slaapt steeds bij mij op schoot, echt superschattig.

Groetjes Karmilla

  • 18 Juli 2013 - 17:46

    Tineke:

    Wat intensief !!! Je maakt Afrika écht mee als ik dat zo lees. Hier is het tropisch warm, nou ja, tropisch? Al een paar dagen zonnig en temperaturen boven de 25 graden. Heerlijk de hele dag buiten, echt zomer.
    Ursula, Kristina en Tanja zijn hier vanmiddag geweest. Nadat ze bij Wim waren geweest, maar daar zal je moeder wel over vertellen.
    Bedankt voor je leuke berichten. Veel liefs van ons allemaal, groetjes Tineke

  • 19 Juli 2013 - 15:10

    Jan En Corrie Jager:

    Je kan je zo te lezen goed aanpassen aan de levensstijl van Afrika, knap hoor!!! Wij vinden het leuk om je verslagen te lezen. Groeten van Jan en Corrie.

  • 20 Juli 2013 - 16:53

    Wim:

    Hallo Kamilla,

    Leuk kaartje en bedankt. Heb al je belevenissen even gelezen. Erg leuk wat je meemaakt, mede omdat je zo dicht bij de mensen staat en niet als toerist alles beleeft Kortom eigenlijk best wel jaloers. Veel plezier verder en ik blijf je volgen.

    Groet Wim

  • 22 Juli 2013 - 15:28

    Karmilla:

    hoi wim!
    mooi dat het kaartje is aangekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 31820

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: