laatste weekje school - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu laatste weekje school - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

laatste weekje school

Door: Karmilla

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

26 Juli 2013 | Ghana, Accra

Hallo allemaal,

Afgelopen week was de laatste week school voor de vakantie begon. De maandag was er niemand omdat iemand van de school was overleden en alle leraren niet kwamen. Ik ben dus vroeg weggegaan om naar Bolga te gaan voor afgelopen berichtje. Dinsdag bleek er een last term meeting te zijn. Waar het ging over de afgelopen periode, en afscheid nemen van Lauren enzo. De meeting duurde 4 uren en op het eind kregen we allemaal een bakje eten: rijst met geit. Het was superlekker, met cola.
Woensdag zou de laatste dag zijn en hadden we gepland leuk spelletjes te doen met de kinderen. Maar wat gebeurt er dan? Dan gaat het de hele ochtend regenen en kunnen we niet naar school. Is gevaarlijk omdat het glad wordt en onweer met veel open plekken. Toen het droog was, ben ik er toch heen gegaan, maar ik was er net en begon het alweer, dus helemaal niks te doen.
's Middags zijn we naar Tongo Oase geweest, een gasthuis waar je ook kan eten. Daar heb ik een burrito met giunifowl gegeten. Het was echt superlekker. En wat zat er bij? Salade! De rest wilde het allemaal niet opeten omdat je er ziek van wordt, maar ik kon het niet laten en dacht als ik ziek word dan moet ik er maar van hebben genoten. Dus heb ik ook de salade van een van de anderen op gegeten.
Als toetje hadden we een brownie, die echt superlekker was. Toen ik een hapje had genomen, vertelde ze dat het zo lekker was omdat ze pindaolie gebruiken. Dus ja, verder maar niet opgegeten. Echt moeilijk maar wel beter(allergie voor pinda's). Hier vind ik ademen toch belangrijker.

Ik ben ziek geworden van de salade, wat natuurlijk op zich niet heel erg is. Iedereen heeft wel eens last van zijn darmen, maar als je geen wc hebt, krijg je een hoop spierpijn in je benen. Ik ben 's ochtends wel naar de school gegaan om doei te zeggen tegen Lauren die na 2 jaar is vertrokken, en om te kijken hoe de kinderen naar huis gingen. Ik ben toen op tijd naar huis gegaan en heb lekker geslapen. Het was de afgelopen dagen echt koud. Dus gisteravond heb ik mijn water gekookt voor ik een bad nam.

Groetjes Karmilla

  • 27 Juli 2013 - 11:21

    Tineke:

    Hoi Karmilla,

    Ik hoop dat je snel van je salade-eetbui herstelt en er niet te lang last van hebt. Hier is alles goed.
    Sinds gisteravond heb ik ook vakantie en dinsdag vertrekken WJ en ik naar Frankrijk voor 2 weken.
    We sluiten de vakantie af met het Flavor Festival in Liempde (brabant) Verder geen nieuws van deze kant.
    Veel liefs en de hartelijke groetjes van ons allemaal.

    Tineke Westerbeek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 31820

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: