begrafenis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu begrafenis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

begrafenis

Door: Karmilla

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

30 Juli 2013 | Ghana, Accra

Hallo allemaal!

Afgelopen zaterdag hebben Lisa en Vincent alles ingepakt en mij de tijdschriften en wat eten gegeven. Ook boeken om te lenen omdat mijn e-reader kapot is gegaan. Superlief en ben er erg blij mee.

Zondag ben ik naar een begrafenis geweest van iemand van de school. We zaten met 50 mensen in een bus voor 30 personen ongeveer. Op de heenweg was het een soort van schoolreisjegevoel. Maar toen we daar waren, was het allemaal heel bijzonder. Het was een moslimbegrafenis, dus we werden opgesplitst in mannen en vrouwen en wij moesten wachten bij een huis. De kinderen groeten ons en ineens moesten alle leraren huilen. Daarna zijn we een kamer ingegaan waar allemaal vrouwen zaten om hen een hand te geven. Toen we dat deden keken ze heel verdrietig.Tot ze mij zagen... Ze moesten lachen toen ze me zagen, dat was heel raar.
Daarna werden we allemaal naar een soort pleintje gebracht waar de mannen al zaten. Daar gingen ze bidden en liep er tussen de familie een schaap en reist in een soort optocht er om heen en te zingen.
Het duurde niet zo heel lang daarna gingen we ergens heen en kregen we allemaal een zakje eten mee.

Gisteren ben ik kennis gaan maken bij het weeshuis waar ik vanaf morgen begin te werken. Ik ben erg benieuwd naar hoe het zal zijn.

Groetjes Karmilla

  • 30 Juli 2013 - 15:04

    Marlies:

    wauw wat maak je veel mooie, nieuwe en bijzondere dingen mee.
    en aan je manier van 'vertellen' merk ik dat je het heel erg naar je zin hebt
    dikke kus vanuit Boxtel

  • 30 Juli 2013 - 17:37

    Wjw:

    Ja, zo maak je vanalles mee. Was het een jong iemand?

  • 01 Augustus 2013 - 13:24

    Karmilla:

    hoi,
    hoe oud percies geen idee maar nog wel jonge kinderen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 31817

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: