echt begonnen - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu echt begonnen - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

echt begonnen

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

26 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

hoi allemaal.
Deze week is de normaale week weer echt begonnen. Zaterdag na mijn dag lekker rondhangen, hebben we zondag heel fanatiek naar het kruis op de mountain geklommen. Als je het over het kruis hebt weet iedereen wat dat inhoud. Het was echt een hele zware wandeling voor mij, ik heb nu nog spierpijn in mn benen.:D. Het is echt door de rotsen klimmen enzo. Maar voor we dat deden, hebben we een kerkdienst gehad, wat nogal saai was, en dan moet je tegen de jongens zeggen dat ze moeten opletten. 's Avonds hebben we gebbq'd. Maandagochtend had ik ochtendprep, maar dat was maar voor een paar personen, want de jongens die in de garden gaan weken, eten zelf. Maar dat zijn sinds dit jaar is dat bijna iedereen. Daarna heb ik op maandag en dinsdagochtend dat ik het huis moet schoonmaken samen met de 3 jongens die thuis blijven.'s Middags had ik de baking work-shop. Daarnaast moet ik af en toe iemand in bad doen of helpen met opstaan dat soort dingetjes. Veder is er eingelijk niet zo veel gebeurt vandaag ga ik 's middags werken in de garden en heb ik vanavond nachtwacht. Ik hoop dat het beter gaat dan vorige week.

groetjes karmilla

  • 26 Januari 2011 - 08:30

    Wilma:

    Hoi Kar

    Ik hoop inderdaad dat je een betere nacht krijgt dan vorige keer dat je nachtdienst had maar denk het wel daar ze nu wel weer gewend zijn en op ritme zitten. Oja is het kaartje al gekomen? gr Wilma

  • 26 Januari 2011 - 11:30

    Herman:

    hoi karrie

    alles goed, is je spierpijn al een beetje over. de jongens in de garden komen die dan niet thuis s avonds of eten jullie s middags warm en ontbijten die daar dan ook? ik ben beniewd naar de foto s van het kruis.

  • 26 Januari 2011 - 11:58

    Eva:

    Wat goed van jou zeg om mee naar de kerk dienst te gaan. En je spierpijn gaat vanzelf wel weer over. Als je maar vaak genoeg oefend dan krijg je helemaal geen spierpijn meer van zo'n pittige wandeling.
    Wat doe je zoal als je de baking work-shop moet begeleiden?
    Succes met je nachtdienst ik zal aan je denken in m'n dromen. Dikke kus van de luitjes uit Veghel.

  • 26 Januari 2011 - 12:14

    Ursula:

    Hoi Kar
    Even een reactie in mijn pauze. Leuk dat je weer een nieuw berichtje hebt je ziet wel iedereen zit met smart te wachten om je je volgen. Werk ze deze week ik ga ook weer aan de gang Doei Kusje Ursula

  • 26 Januari 2011 - 15:43

    Hoi Karmilla:

    hoe is die gaat het nu beter en uitgerust naar de nachtdienst ach je wendt daar wel aan als je het werk maar leuk vindt maar het zal best wel vermoeien zijn. maar dat wist je wel of niet maar je moet wel door maar spierpijn erbij is niet leuk maar gaat ook over groetjes opa en oma

  • 26 Januari 2011 - 15:53

    Opa En Oma:

    Hoi Karmilla hoe is het daar nog moe naar de nachtdienst zalwel .Maar vindt je het werk nog wel leuk dan ?maar je bent aan de wandel geweest heb ik begrepen anders had je geen spierpijn we denken aan jehoor . haha groetjes hoor opa en oma

  • 26 Januari 2011 - 19:37

    Pauline:

    Hè meis!
    Je vermaakt je prima dus! Heb je onze kaart ontvangen?Komen er ook nog foto's van jou en de mensen daar?:) X

  • 27 Januari 2011 - 17:13

    Arie:

    nou het luie zweet eruit is kun je misschien precies vertellen wat je daar nou precies doet. ik bedoel de taken. ik weet eigenlijk alleen dat het met kinderopvoeding te maken heeft.
    ik hoop dat dit is wat je verwacht hebt.
    ieder geval sterkte en veel plezier
    arie

  • 27 Januari 2011 - 19:45

    Karmilla:

    hoi allemaal.
    de spierpijn is over en ik hoop dat het met wandelen went. de nachtdiends ging goed na 23.00 uur tot 6 uur was het rustig slapen. ik hbe wel kaartjes van eva enzo en papa en mama veder nog niet. bij de bakwurkshop maken we cake gewoon samen. overdag beginne we met een meeting en dan maaken we de kinderen wakker en sommige helpen we met aankleden. Dan gaan we allemaal ontbijten. Dan gaan ze sommige dagen naar school andere dagen weken ze in de tuin. en er gaat altijd een co-worker met ze mee. op de dagen dat je niks hebt ga je met de 2 die thuis blijven het huis schoonmaken of je gaat met sarah wandelen. Dan is er om half 11 een teabreak en om elf uur ga je weer iets van een workshop doen ofzo.dan hebben we om half 1 de lunch(warm eten) en dan rust uurtje. na dat uurtje ga je weer naar een workshop. en dan om half 5 is de volgende teabreak. dan ga je iets samen doen zoals spelletjes,zwemmen,wandelen,marima licht er aan wat ze willen en welke dag het is. dan om 6 uur hebben we avondeten dat zijn de resjes van de lucnh en brood. Dan savonds help je een paar met doucen en met de andere ga je weer iets doen. dan om 9 uur moeten ze naar bed. Soms heb je nachtwachts suport dan zorg je dat ze gedouct hebben optijd in bed liggen,midicijnen hebben en dat half 10 de muziek uitgaat. soms heb je ook nacht wacht dan moet je andere taken doen. soals keuken poetsen en 23 uur met iemand naar de wc en als er wat is snachts jij er heen gaat. sommige dagen moet je de avondeten of de lunch maken,
    dit is eingelijk alles wat ik doen hier. groetjes karmilla

  • 27 Januari 2011 - 20:50

    Ursula En Herman:

    Zo te lezen hoef je, je niet te vervelen. Succes maar weer met alles. We bellen morgenavond of zaterdag wel even. Doei groetjes en kusjes van je liefhebbende ouders.

  • 29 Januari 2011 - 16:30

    Opa En Oma:

    hoi ben je zo druk daar.hoe is het met de spierpijn al over?
    heb je al weer fotos gemaakt .zo ja laat eens wat zien .indien mogelijk.
    groetjes opa
    en oma laat eens iets van je horen
    doeiiiiiiii

  • 29 Januari 2011 - 20:48

    Yvonne:

    Hoi Karmilla,
    Leuk om je belevenissen te lezen. Je doet veel verschillende dingen,\. Knap hoor die nachtdiensten.
    Groetjes yvonne

  • 30 Januari 2011 - 16:11

    Lidy:

    Hee hallo Karmilla!

    Jeetje je hebt het wel druk daar zeg! Als je thuis komt ga je vast mama helpen met het poetsen van jullie huis, of niet? je bent daar intussen al helemaal aan gewend toch!
    Dat meisje begeleiden lijkt me best een lastige klus. Kun je wel een beetje contact met haar maken?
    Ik hoop voor je dat iedereen lekker slaapt als jij nachtdienst hebt! Na al dat werken is slapen 's nachts wel heerlijk toch? Kun je je al een beetje redden met Engels? Dat gaat vaak snel als je tussen mensen bent die niet anders kunnen. Heb je al vrienden gemaakt ? Of is iedereen wel aardig maar niet speciaal?
    Heel veel succes bij alles en ik vind het heel leuk je verhalen te lezen!

    groetjes van Lidy

  • 30 Januari 2011 - 18:49

    Karmilla:

    hoi allemaal.
    de spierpijn is helemaal over nu. De nachtdienst was lekekr rustig ik kon van half 12 tot 6 uur lekker slapen.
    dat helpen met het huis schoonmaken weet ik nog niet maar ik wen er hier wel aan misschien dat het wel is maar ik beloof je niks hoor mama:D want dan wordt ik er aan gehouden als ik het niet doe:D
    groetjes karmilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 31818

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: