de eerste gewerkte week - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu de eerste gewerkte week - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

de eerste gewerkte week

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

30 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

hoi allemaal!

De nachtdienst ging goed. Nadat ik om elf uur het bed had verschoond kon ik lekker tot 6 uur slapen. Verder gaat het heel goed. Ik heb nu in de garden gewerkt was wel heel gezellig. En ik had gisteren mijn day-off, ik heb eerst lekker rondgehangen en een meisje die in ons huis slaapt was ook vrij dus zijn we samen naar de stad geweest. Ferdinand heeft ons daarheen gereden en weer terug gebracht. We hebben daar lekker rondgelopen, wat dingen gehaalt en ijs gegeten. Ik heb echt genoten van me vrije dag.
Vandaag eerst naar de service geweest, het was minder saai dan vorige week. Daarna zouden we naar het strand gaan, maar het was wat bewolkt dus hebben we gepicknickt in de stad. Daarna zijn we nog even wezen zwemen in de pool.
Het is hier heel gezelig in huis. Er is altijd muziek. Als er niemand het op heeft staan, dan maakt iemand wel muziek rappen of gitaar, piano. Het was zo grapig toen ik avonddienst had (moet je zorgen dat iedereen op tijd in bed ligt) hingen ze wat rond in een kamer van iemand en zeiden tegen mij: "Laat ons hier rondhangen. Jij ben een van ons. Jij verstaat wat we zeggen. Jij kan erbij blijven." En dat allemaal in het Afrikaans, ik vond het zo grappig. Maar moest ze toch in bed zien te krijgen. Verder gaat het eingelijk wel heel goed. Volgens die andere Nederlander hier gaat mijn Engels wel vooruit, dus dat is wel mooi. Nu maar afwachten wat de nieuwe week gaat brengen.

groetjes karmilla

  • 30 Januari 2011 - 19:13

    Riemke:

    Dag Karmilla,

    Vrijdagavond kwam ik Ursula tegen in de Harmonie en heeft ze je web adres gegeven. Wat bijzonder dat je in zuid Afrika bent en daar stage loopt.
    Uit de je verslag lees ik dat je het naar de zin hebt. En dat je de zuid Afrikaanse taal redelijk goed verstaat. Ik wens je nog veel bijzondere ervaringen toe.
    hartelijke groet,
    Riemke uit Hempens

  • 30 Januari 2011 - 19:23

    Ursula En Herman:

    Ik zou net de computer afsluiten maar ik dacht nog even kijken of er wat nieuws staat. En ja hoor. Leuk dat ze jou één van hen zien maar ja je moet natuurlijk wel een beetje de baas zijn. Moeilijk........ Doe je best en tot het volgende berichtje kusjes en veel liefs Herman en Ursula

  • 30 Januari 2011 - 21:33

    Eva:

    Hoi meiske,
    Het is zo leuk om jouw stukjes te lezen. Het doet me goed dat ik ook kan lezen dat je het naar je zin hebt. Als ze jou als een van hun zien komt het boekje toch nog heel goed van pas. Mocht je nog eens terwijl je in de stad bent een olifant tegen komen hoe klein ook houd ik me erg aanbevolen. Veel succes weer verder en de nachtdiensten gaan vast wel wennen. Dikke knuffel van Eva en de rest denk ik ook wel maar die slapen al.

  • 31 Januari 2011 - 15:57

    Opa En Oma:

    hoi meisje ben blij dat je het zo naar de zin hebt. was het in de stad leuk en heb jij ook nog wezen zwemmen het water was wel warm zeker .je was zeker wel wel moe naar de nachtdienst of niet .vertel dat maar op de smn groetjes opa en oma
    een knuffel van ons uit duiven dag hoor doeiiiiiiiiiiiii

  • 31 Januari 2011 - 18:09

    Y Vonne:

    Hoi Kar, wat leuk om dit weer te lezen. Ben jaloers op het mooie weer. Fijn dat je het zo gezellig hebt en ook met het engels komt het goed.<<
    Groetjes En een tut Yvonne

  • 31 Januari 2011 - 19:17

    Karmilla:

    hoi.
    De jongens proberen altijd een langer op te blijven zoals de meeste jongeren willen. 9 uur is ook wel erg vroeg voor die leeftijd maar oke:P
    en bij mij konden ze dit mooi proberen maar dat werkt alleen niet :D:P.
    verder is het hier wel gezellig (natuurlijk niet altijd) als je samen woont komt er ook vaak ruzie maar dat is wel logiesch. maar het is ook heel gezellig hoor. in dit huis is het zoieso heel gezellig en iedereen help elkaar.dus als je een keer geen goede nachtdienst hebt gehad kun je kijken waneer je kan slapen en dan pobeert iederee te helpen. dus het komt allemaal goed :D

    groetjes karmilla

  • 02 Februari 2011 - 15:44

    Ria Middeljans:

    Hoi Karmilla,heb net je verslag van de eerste maand doorgelezen. Lijkt me ontzettend leuk waar je zit. Grappig huisje en een mooie omgeving.Hermanus en Janneman doen me wel een beetje aan hier denken.

    Groetjes
    Ria

  • 03 Februari 2011 - 19:44

    Karmilla:

    hoi allemaal.
    van de week is er heel veel post voor me gekomen allemaal heel erg bedankt. was zo grappig ik was 's ochtens wezen kijken en toen was er niks. komt smiddags sam terug van de work-shop zegt die tegen mij dat er heel veel post voor mij licht. Dat die dacht go wat is er veel post iedereen krijgt kaartjes bleek alles voor mij te zijn echt supper grappig. En was er vandaag nog een kaart voor mij iedereen had ehct zi iets al weer post(ik vind het heel leuk hoor)
    mijn nachtdienst ging goed 1 keer moest ik opstaan maar ze was heel snel weer stil dus dat was wel lekker.

    groetjes karmilla

  • 05 Februari 2011 - 20:54

    Marlies:

    hallo lieve Karmilla
    het is even geleden dat je iets van ons hebt gelezen. sorry. maar we volgen je nog wel hoor! is je verjaardagskaart ooit aangekomen? hoe lang doet de post er over? ik vind het wel leuk om je weer iets te sturen. kan ik je met iets wat je daar mist blij maken? de kleine meiden hebben proefwerkweek komende week en sabine had dat afgelopen week. Donna heeft het ook druk met school en stage. Madelief zit ook weer midden in de turnwedstrijden. en ze gaat heel goed. ze is wel voor het eerst heel erg gevallen in haar balk oefening. een giga blauweplek. maar nu gaat het al weer een stuk beter. ze was wel even wat bang, maar dat heeft ze heel knap vlug overwonnen en vandaag een mooie competitiewedstrijd geturnd. volgende week toestelfinale. Jazzmin is volop, naast veel leren, aan het dansen. ik heb het ook druk met van alles, maar dat is nooit anders. Morgen lekker een dagje vrij. Harry ook, gezellig! veel liefs vanuit Boxtel doei!!!!!

  • 05 Februari 2011 - 20:56

    Marlies:

    nou ja. ik moet echt eerst alles lezen voor ik wat vraag. stom van mij. je heb dus post ontvangen hahaha.
    doei

  • 06 Februari 2011 - 20:32

    Arie:

    hoe is het met je. alles goed in deze hoek(zevenaar en omgeving). bedank voor je uitleg over je werkzaamheden.
    de eerste maand zit erop en ik hoop dat je nog geen spijt hebt van je beslissing. verder wens ik dat je nog een fantastische tijd hebt . ik lees je verslag aandachtig en zeg tot de volgende keer
    groeten arie

  • 07 Februari 2011 - 11:36

    Karmilla:

    hoi,
    ik hoor wel van jullie hoe madelief haar wedstijd is gegaan?:P
    veder gaat alles heel goed hier ik zal zo snel mogelijk weer een nieuw verhaaltje plaatsen:D ik heb er geen spijd van ookal ben ik soms behoorlijk moe maar dat hoort er nou eenmaal bij. alleen het probleem hier is dat je heel veel van de wereld nieuws mist. ik lees het wel kort op internet maar dat is toch en heeft niet zo veel informatie dan op tv. veder heb ik hier niks nodig. Ik kan alles wel kopen als het nodig is:D DE post is heel verschillend hoelang het er over doet kan ik zo niks van zeggen.

    groetjes karmilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 31825

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: