laatste week - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu laatste week - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Karmilla Beekhuis - WaarBenJij.nu

laatste week

Door: kasie

Blijf op de hoogte en volg Karmilla

01 April 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Hallo iedereen.
Hier gaat alles goed.

Vorige week woensdag was er een schoolplay en een picknick. Het was heel gezellig.

Zaterdag was mijn eerste zaterdag werken. Het was heel relaxt. Eerst 's ochtends laat beginnen, na het ontbijt schoonmaken, iedereen heeft zijn eigen taak te doen, gezellig wat kletsen. Daarna was het al tijd voor de luch, 12 uur, en daarna vrij tot 3 uur. Toen was er voetballen voor de boys en daarna met zijn allen gezwommen. Toen was het al weer tijd om iedereen klaar te maken voor bijbelsupper. Het was supergezellig en er zijn dan speciale spreads voor op brood en deel je je hoogtepunt van de week met elkaar.

Zondag zijn we voor de outhing over de mountains gelopen, en hebben we ergens gepicknickt. En toen naar de Farmstall gegaan voor een milkshake. Daar was live muziek, wat de boys geweldig vonden. We mochten zelfs het echte drumstel uitproberen. Alleen was er niet genoeg plaatst, dus brachtens ze denkens waar we op konden zitten.

Maandag was mijn vrije dag en die heb ik in de stad door gebracht van 11 uur tot half 4. Ik heb heel veel gekocht, mijn schoenen hadden namelijk geen bodem meer over. Het was een hele lekker rustige dag.

Dinsdag was een normale dag.

Woensdag was readingcirkel, dat houdt in dat iedereen laat zien wat ze geleerd hebben in de half term. Ze hadden allemaal samen een verhaal gelezen waar ze nu een creatief iets op moesten bedenken wat met het verhaal te maken had. En ze moesten allemaal iets van rekenen doen, was allemaal heel goed en leuk om te zien wat ze allemaal kunnen en hoeveel ze van het verhaal hadden genoten en ze er nog van wisten.
Sarah was in de middag opgehaald waardoor de nachtwacht een stuk minder werk was.

Donderdag hebben we de hele dag schoongemaakt samen met de boys
en is er een nieuwe co-worker gekomen voor in ons huis. Natuurlijk wel weer iemand uit Duitsland, maar tot nu toe heel aardig. In de middag toen iedereen klaar was met schoonmaken en helemaal hyper was, besloten we maar even te gaan wandelen zodat we de nieuwe co-worker Camphill konden laten zien,

Vrijdag is de eerste al om 7 uur weggaan. En om kwart voor 10 begon het schoolconcert. Daarna was er een hele vroege lunch want om 12 uur moesten er een paar met de transport naar huis. Om 1 uur zijn de laatste vertrokken naar het vliegveld met 2 van de co-workers. Toen iedereen weg was, moesten we beginnen met alles helemaal goed schoonmaken. En alle kamers klaarmaken voor de freunden (of hoe je het ook zegt). Vanavond gaan we met de overgebleven co-workers wat eten en film kijken waarschijnlijk.

  • 01 April 2011 - 18:34

    Corrie Jager:

    Hallo Karmilla,
    Wij genieten van je leuke verslagen. Je maakt ook echt veel mee in deze periode. Extra fijne dagen toegewenst met je vader.

  • 01 April 2011 - 18:44

    Eva:

    Hoi meis, ben ik alweer de eerste die op je bericht reageer?? Komt dat omdat ik veel met de laptop op schoot zit of heb ik veel tijd??? Eigenlijk niet. Peter was net op de computer bezig en vertelde mij dat jij weer wat had geschreven. Dus maar even reageren. Het blijft leuk om alles van je te lezen. Wat ik me wel afvraag is wat is jou hoogte punt tot nu toe??? En ik begrijp dat je echt tussen de bedrijven door heerlijk kan genieten. Nog even en dan kun je ook genieten van je bezoek. Heel heeeeeeeeeeel veel plezier met je pa.
    Hier in Veghel gaat het prima. Ik draai nu weer m'n eigen uren en dat is best pittig met de 33 kleuters. Maar gelukkig kan ik er ook weer van genieten. Vandaag met een paar ambtenaren de kleine patio aangekleed, nu maar hopen dat de kruiden, bloembollen en groentes gaan groeien. Zo nu ga ik weer even relaxen.
    Dikke knuf en kus van Eva en de andere Vees.

  • 01 April 2011 - 18:45

    Eva:

    Toch niet de eerste gelukkig. Terwijl ik aan het schrijven ben is er van Corrie ook een berichtje gekomen. Super.

  • 01 April 2011 - 19:50

    -O-Karin:

    Hallo Karmilla ,zo te zien moet je de vacantie wel eerst verdienen.Maar leuk ,dat er in die tijd Freunde bij jullie mogen wonen.zul je het weekend nog doorkomen? Lekker de voorvreugde, vind je dat ook zo leuk?.Ik zit nu op je moeder en Yvonne te wachten.Ik wens je een leuke vacantie samen met je vader.Jullie zullen er vast iets leuks van maken.

  • 02 April 2011 - 06:52

    Wilma:

    he meisie
    Leuk te lezen dat je nieuwe schoenen nodig had haha loop je zoveel? Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin daar. Heel veel plezier met Herman daar en laat hem ook maar eens goed lopen. Maar jou te kennen gaat dat wel lukken.
    Veel plezier samen en geniet er van. groetjes van ons allemaal en dikke knuffels.

  • 02 April 2011 - 09:46

    Karmilla:

    hai.
    tot nu toe gaat de dag lekekr relext ik kom het weekend wel door hoor genoeg te doen. lezen,computeren,zwemmen,huiswerk maken,kletsen met de andere in het huis. gister ging de film niet door want we de huisvader kwam niet optijd thuis dat we voor de tv konden vragen misschien vanavond.
    we lopen hier inderdaad wel veel (meer dan huis) hier doe je alles lopend anders pak ik even snel de fiets. ik heb eingelijk niet echt een hoogtepunt er zijn hele leuke momenten hele stresvolle maar nog niet echt een hoogtepunt dat kan ik pas na afloop zegen denk ik. Maar de leuek dingen zijn ook niet te vergelijken je doet hele leuke dingen waneeer je vrij bent maar in het werken is ook hele leuke dingen dus dat is moeilijk te zeggen.

    groetjes karmilla

  • 04 April 2011 - 08:30

    Ursula:

    Hoi
    Ben ik weer druk aan het werk en heb jij lekker vrij (jaloers). Je hoogtepunt komt er aan de vakantie met je vader.
    bel vanavond even doei kusje Ursula

  • 04 April 2011 - 10:59

    Opa En Oma:

    hoi Karmilla
    alles goed ben blij dat je het naar de zin gaat maar even een reactie op je verslag als je de hele dag of nacht gewerkt hebt ben je zeker wel heel moe .en is het werk ook wat je er van verwacht had stuur even een mailje
    want ik ben je adres kwijt
    groetjes oma en opa natuurlijk
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii dikke kus

  • 05 April 2011 - 08:01

    Karmilla:

    hoi oma.
    ik weet eingelijk niet of ik jullie goede email adres wel heb. want dat had je toch pas veranderd.
    je kunt beter mij een mailtje sturen(gniffel_gniffel@hotmail.com.) het is super hier ik wist eingelijk niet zo goed wat ik kon verwachten maar het is iig echt super hier.

    groetjes karmilla

  • 05 April 2011 - 16:07

    Ursula:

    Herman is onderweg. Veel plezier.
    Je eenzame moeder. Doei zet het er even op als Herman contact met jou heeft als hij is aangekomen.

  • 05 April 2011 - 16:19

    Karmilla:

    hoi eenzaam moedertje ik zal het er vanacht :P nog op zetten als die mij iets laat weten en anders wel morgen ochtend als die hier is aangekomen:P kan ik zijn verslagen er ook bij zetten :D:P
    je kan het wel 10 a 11 dagen helmaal alleen
    groetjes karmilla

  • 05 April 2011 - 21:11

    Marlies:

    Hoi lieve nicht,
    Het is weer even geleden, sorry. Het is zo leuk om je berichtjes te lezen en jou daardoor te volgen!!!
    Leuk dat Herman bijna in Hermanus is. Ik ben straks ook benieuwd naar zijn verhalen.
    In Boxtel gaat het prima. Sabine, Donna en Jazzmin hardt voor school aan het werk. Madelief trouwens ook. En ook aan het turnen. Madelief is door naar de nederlandse kampioenschappen. Die zijn eind mei. Zo knap van haar.
    Ik ben zeer benieuwd of een van deze meiden zo'n avontuur aandurven zoals jij? Je maakt wat mee.....leuk hoor.
    Fijne tijd met Herman dikke kus vanuit Boxtel.

  • 06 April 2011 - 14:55

    Karmilla:

    hoi allmaal.
    papa is vandaag aangekomen :D
    zijn reis is helmaal goed gegaan. hotel was gewoon goed genoeg :D kleine maar luxe auto. wel even wennen alles aan de andere kant maar komt wel goed. wij zijn al even naar hermanus geweest :D en nu zijn we aan het plannen wat we allemaal gaan doen. die verhalen komen hier ook allmaal wel op te staan:D:P

    groetjes karmilla

  • 06 April 2011 - 15:52

    Marlies:

    Leuk!!!!
    Heel veel plezier samen. En geniet.

  • 06 April 2011 - 17:42

    -o- Karin:

    Hallo Karmilla en Herman
    Ik wens jullie een fijne tijd.Lekker veel zon,en plezierige uitstapjes.
    Groetjes .

  • 06 April 2011 - 18:24

    Erica:

    Hoi Karmilla,
    Het is al lang geleden dat ik wat heb
    laten horen maar we volgen je wel hoor, genieten van je verhalen waaruit blijkt dat je het nog steeds erg naar je zin hebt.
    Vanmorgen bij je oma gezellig een bakje thee wezen drinken, hebben het nog over je gehad in een zeer positieve zin hoor!!!!!!! en dat je vader vandaag ook aan zou komen.
    Een beetje jaloezie van mijn kant wens ik jullie natuurlijk een hele leuke tijd toe en geniet ervan,
    zorg er maar voor dat ook je vader aan het eind van de vakantie om nieuwe schoenen moet (haha) Mag ik je ook nog even bedanken voor de leuke kaart die je ons gestuurd hebt een verrassing echt ontzettend leuk!!
    Karmilla groetjes aan je vader geniet van elkaar maak er een leuke tijd van en heel veel liefs van ons alle 5.

  • 07 April 2011 - 09:25

    Hendrik En Geartsje:

    Hoi Karmilla,
    Deze is echt goed, Geartsje was even naar jullie thuis om te vragen wanneer Herman zou vertrekken. Helaas was er niemand thuis.
    Dan maar even bij jou reisverslag kijken. Dan kom je tot ontdekkling dat buurman al twee dagen bij jou is.
    Zo kan het ook verkeren in deze wereld. Zonet werden we verblijd met een kaart van jou. Hiervoor onze dank. Doe de groeten even aan jou vader en pas goed op hem.
    Karmilla we zijn blij dat het goed met je gaat en dat je plezier in je werk hebt.
    Groetjes G en H út Britsum

  • 07 April 2011 - 15:34

    Karmilla:

    hai
    Die nieuwe schoenen komen al aardig in de richting na vandaag :D:D:D:D:D:D

    Ik en papa moesten wel heel erg lachen om het grappige berichtje van jullie buurtjes. maar vanaf hier dan de groetjes van papa.

    groetjes karmilla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hermanus

Camphill

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2011

laatste weken

12 Juli 2011

Namibia!

21 Juni 2011

druk druk druk

10 Juni 2011

gewoon werken!!!

30 Mei 2011

half term weekend
Karmilla

Actief sinds 18 Dec. 2010
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 31813

Voorgaande reizen:

10 Juni 2013 - 15 Oktober 2013

Ghana

08 Januari 2011 - 05 Augustus 2011

Camphill

Landen bezocht: